Search bakal gegarkan Stadium Sukpa, Kuantan, Pahang

- Advertisement -

Sebagai salah satu kumpulan “Legend Rock” di industri hiburan tanah air, “Search” tidak perlu diperkenalkan lagi. Kumpulan yang dikenali sebagai salah sebuah pelopor muzik bergenre rock arus perdana semenjak dekad 1980-an dan mempunyai peminat tidak kira lapisan usia tua dan muda yang masih bersiul menyanyikan lagu- lagu mereka.

Sejak ditubuhkan pada Mei 1981, kumpulan ini menghasilkan lebih 12 album studio yang telah terjual beratus ribu unit, berpuluh-puluh lagu hit yang meletup dan dimainkan di semua corong- corong radio tanah air. ratusan konsert yang sering terjual laku habis  menjadi sejarah mencecah berdekat dalam industri muzik Malaysia, menjadikan mereka antara kumpulan rock yang terunggul di Malaysia sepanjang tahun 1980-an dan 1990-an dan masih lagi relevan hingga ke hari ini.

Kejayaan Konsert Search Rockin’ On Rooftop yang dihadiri lebih daripada 3000 peminat di Campbell Shopping Complex pada tahun lepas kini ‘Search” kembali untuk bertemu dengan peminat-peminat di pantai timur khusunya di kuantan, setelah lebih dari 10 tahun tidak membuat persembahan di sana.

Konsert Search yang diberi nama ‘Rock ‘N’ Roll Pie’ yang julung- julung kalinya akan diadakan di kuantan bertempat di Stadium Sukpa pada Sabtu 21 Oktober 2023, Konsert akan bermula pada jam 9 malam.

Konsert Search ‘Rock ‘N’ Roll Pie’ yang dianjurkan kali ini akan berlangsung selama 2 jam. Semestinya mereka akan mempersembahkan lagu-lagu hits yang boleh dikatakan “sing along songs”akan dibawakan secara live oleh kumpulan Search.

“Konsert Search ‘Rock ‘N’ Roll Pie’ ini adalah hadiah istimewa buat peminat Search di pantai timur yang sentiasa menyokong mereka sepanjang 42 tahun mereka dalam industri muzik tanah air” ujar Nordin Taib selaku ketua kumpulan Search.

Peranan besar juga di kreditkan kepada Space Limitless selaku rakan strategik, Gitar Legend dan JS Music selaku penaja, Grand Darul Makmur Hotel sebagai hotel rasmi dan THR Gegar Selaku radio rasmi.

Tiket-tiket bagi konsert ini telah mula dijual sejak July 2023. Tiket-tiket berharga RM95

(duduk) dan RM130 (berdiri) boleh didapati secara online di www.ticket2u.com

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat