‘Peninsula’ Dahului Box Office Asia Apabila Ditayangkan

- Advertisement -

“Peninsular” – sekuel longgar dari filem zombie popular “Train to Busan” – menduduki tangga teratas kutipan Box Office di keempat-empat negara di mana ia ditayangkan sejak lima hari terakhir.

Filem ini menguasai carta box office di Korea, Taiwan, Singapura dan Malaysia, menurut pengedar filem Next Entertainment World pada hari Isnin, membawa peminat filem kembali ke pawagam tempatan dan menghidupkan kembali industri filem yang terjejas oleh pandemik COVID19.

“Peninsular” telah menjual lebih dari 1.8 juta tiket di Korea sejak dibuka pada hari Rabu, termasuk 960,000 pada akhir minggu, menurut data box office dari Badan Filem Korea yang dikendalikan kerajaan. Filem ini akan mendahului satu lagi filem hit terbaru “#Alive” yang dibintangi oleh Yoo Ah-in, yang akan mula ditayangkan pada 24 Jun dan telah menarik 1.85 juta penonton filem pada hari Ahad, menurut data dari KOFIC.

Di Taiwan dan Singapura – di mana filem ini dibuka untuk tayangan pada hari Rabu – “Peninsular” mengumpulkan sebanyak $ 800,000 dan $ 147,000, jumlah box office pada hari pembukaan, melebihi kutipan filem sebelumnya di kedua negara.

Syarikat pengedar menambah bahawa filem pasca-kemusnahan dunia itu kini menduduki tempat pertama untuk kadar tempahan filem di Vietnam – di mana filem ini dijangkakan akan ditayangkan di pawagam tempatan pada 24 Julai – mengungguli rekod pra tempahan yang diperolehi filem yang merangkul banyak anugerah “Parasit” pada Jun 2019 – The Korea Herald.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat