Peruntukan Projek TPKM Di Jelai Ditingkatkan Sebanyak RM8 Juta – Wan Rosdy

- Advertisement -

SUNGAI KOYAN: Kerajaan Negeri Pahang akan meningkatkan peruntukan sebanyak RM8 juta kepada Taman Pengeluaran Kekal Makanan (TPKM) Jelai,di sini.

Menteri Besar Pahang, Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail ketika mengumumkan peruntukan tersebut berkata, beliau berpuas hati terhadap perjalanan projek tanaman nangka madu ini yang diusahakan oleh penduduk setempat di atas tanah seluas 200 hektar.

“Hari ini saya melawat Taman Kekal Pengeluaran Makanan (TKPM) Jelai bagi melihat sendiri perkembangan projek tanaman nangka madu di kawasan itu.

”Secara keseluruhannya saya berpuas hati terhadap perjalanan projek ini yang diusahakan oleh penduduk setempat di atas tanah seluas 200 hektar,

”Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang perlu saya beri perhatian terutamanya melibatkan infrastruktur asas yang perlu ditingkatkan lagi,

”Oleh yang demikian, saya telah meluluskan peruntukan berjumlah hampir RM8 juta bagi meningkatkan infrastruktur asas seperti jalan raya, talian elektrik, bekalan air serta kerja-kerja pembersihan kawasan.” katanya.

Ujar Wan Rosdy lagi, beliau berharap dengan adanya infrastruktur asas ini, ia memberi keselesaan kepada para pekerja sekaligus meningkatkan pengeluaran hasil tanaman di TKPM Jelai ini.

Turut hadir Ahli Parlimen Cameron Highlands, Datuk Ramli Mohd Noor. -SUARATV

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat