Sedih lihat orang Selangor tak ada air, Ebit Lew sumbang dua lori tangki

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Menyaksikan rantaian siri gangguan bekalan air yang terpaksa dihadapi rakyat Selangor, pendakwah bebas dan usahawan terkenal ‘Ebit Lew’ menghantar dua buah lori tangki air untuk diagihkan.

Dalam perkongsian di Facebooknya, Ebit Lew menzahirkan rasa sayu melihat Selangor sering berdepan krisis air.

“Sayu hati rasa. Selangor tiada air. Saya beli air dua lori besar untuk diagihkan.

“Sejak dari 10 malam kami keluar rumah uruskan sampai subuh dan sekarang masih belum selesai mengagihkan air di sekitar pinggiran Batu Caves.

“Apabila saya tengok rumah saya tiada air, saya cepat-cepat belikan air mineral untuk anak-anak. Saya fikir macam manalah orang diluar sana. Ya Allah, sekali tengok orang beratur. Paling sayu pak cik, makcik tua-tua nak air ada yang saya minta anak muda bersama saya bantu angkatkan.

“Ada adik-adik masih kecil datang ambil air untuk masak dan minum agaknya. Ya Allah. Bantulah semua negeri-negeri yang ada masalah air permudahkanlah ya Allah. Bukalah jalan buat kami semua,” catatnya dalam hantaran Facebook, hari ini.

Ebit Lew turut memohon doa orang ramai untuk beliau mempermudahkan urusannya menghulurkan bantuan.

“Pohon doa ya, ramai sangat yang minta tolong. Ada pusat dialisis dan klinik pun memerlukan. InsyaAllah doakan semuanya dimudahkan,” katanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat