Mayat Anggota Komando Diterbangkan Ke Sabah

- Advertisement -

SHAH ALAM – Mayat Lans Koperal Edrin Baintim, 25, yang ditemukan terdampar semalam di paya bakau di Batu 8, Kampung Batu Laut, Tanjung Sepat, Banting, diterbangkan pulang ke Tongod, Sabah petang ini.

Abangnya, Muhammad Fikri Abdullah, 41, berkata, mayat adiknya diterbangkan dari Pangkalan Tentera Udara Subang 5.30 petang tadi ke Lapangan Terbang Sandakan dan dijangka penerbangan tersebut mengambil masa kira-kira dua jam 45 minit.

“Tiba di Sandakan, mendiang akan dibawa ke kediaman keluarga kami di Kampung Maliau, Tongod.

“Seramai 16 orang termasuk adik-beradik dan keluarga terdekat akan mengiringi mendiang pulang ke Sabah menaiki pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM),” katanya ketika dihubungi Bernama.

Proses bedah siasat mayat anggota komando itu di Hospital Banting selesai 2 petang tadi.

Pada 7 Februari lalu, Edrin yang juga anggota tentera darat daripada Grup Gerak Khas (GGK) atau lebih dikenali sebagai komando dilaporkan hilang ketika menjalani latihan menyelam di 0.7 batu nautika barat daya Pulau Undan.

Mangsa hilang ketika eksesais ‘Pari Harimau’ iaitu kursus juruselam bersama enam pegawai dan 37 peserta dari Pusat Latihan Peperangan Khusus (Pulpak) Sungai Udang, Melaka. – HMetro

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat