Pemuda Umno hantar memorandum rayuan pengampunan Najib kepada Agong, Sabtu ini

- Advertisement -

KUALA LUMPUR- Pemuda Umno akan menghantar memorandum rayuan pengampunan Datuk Seri Najib Razak kepada Yang di-Pertuan Agong yang telah ditandatangani ratusan ribu tandatangan pada Sabtu ini, jam 3 petang.

Ketuanya, Dr Akmal Saleh berkata, memorandum rayuan pengampunan itu dihantar untuk Yang di-Pertuan Agong membuat pertimbangan dan penilaian sebaik mungkin terhadap pengampunan Najib.

“Memorandum rayuan pengampunan telah kita gerakkan dan Alhamdulilah ratusan ribu tandatangan telah dikumpul di seluruh negara.

“Ratusan ribu tandatangan ini merupakan simbolik kesepakatan hati kita semua, yang akan kita serahkan kepada Yang di -Pertuan Agong, memohon kebijaksanaan baginda untuk membuat pertimbangan dan penilaian sebaik mungkin terhadap pengampunan Najib.

“Dengan penuh kerendahan hati, demi kebebasan negarawan kita, Datuk Seri Najib Razak, saya ingin menyeru kepada semua yang sayangkan dan rindukan beliau untuk kita sama-sama bersatu hati turut serta untuk menghantar memorandum ini kepada Yang di-Pertuan Agong pada Sabtu ini, 21 Oktober 2023, jam 3 petang.

“Bagi tujuan ini, kita semua akan berkumpul di Masjid Wilayah dan seterusnya bersama-sama bergerak ke Istana Negara,” kata beliau.

Atas rasa sebuah kesetiaan dan kecintaan, kepada Yang di-Pertuan Aging sahajalah tempat untuk kami semua rakyat jelata ingin bertumpang teduh dan mengadu bicara,” ujarnya.

Dr Akmal berharap dengan usaha yang kecil ini Najib dapat dipulangkan.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat