MB Pahang lawat lokasi nahas pesawat

- Advertisement -

SHAH ALAM: Menteri Besar, Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail melawat lokasi nahas yang terhempas di Elmina, Shah Alam, pagi ini.

Menurutnya, ketika melawat lokasi nahas itu, beliau merasa amat sedih dan sayu dengan kejadian nahas yang mengorban 10 orang termasuk rakan sejawatnya, Dato’ Sri Johari Harun, Ahli Dewan Undangan Negeri Pelangai, petang semalam.

“Sayu hati saya ketika melawat lokasi nahas pesawat ringan yang terhempas di Elmina, Shah Alam, sehingga mengorbankan 10 individu termasuk YB Dato’ Sri Johari bin Harun, Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan, Alam Sekitar Dan Teknologi Hijau Negeri Pahang, yang juga ADUN Pelangai.

“Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada semua mangsa yang terkorban. Semoga roh mereka dicucuri rahmat serta ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.” Katanya.

Terdahulu, nahas pesawat persendirian dari Langkawi ke Subang dilaporkan telah mengorbankan 10 nyawa di Lebuhraya Guthrie, berhampiran kawasan kediaman Elmina, di Shah Alam, petang semalam.

Dalam kejadian sekitar jam 2.40 petang itu, pesawat malang itu membawa enam penumpang bersama dua juruterbang dan pembantunya dilaporkan gagal dikawal sebelum terhempas di Elmina.

Mangsa yang dikenal pasti, Khairil Azwan Jamaludin, Shaharul Amir Omar, Mohamad Naim Fawwaz Mohamed Muaidi, Datuk Seri Johari Harun, Muhammad Taufiq Mohd Zaki, Idris Abdol Talib @Ramali, Shahrul Kamal Roslan dan Heikal Aras Abdul Azim.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan berkata pesawat berkenaan yang berlepas dari Langkawi sudah diberi kebenaran oleh Menara Kawalan, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang untuk mendarat pada jam 2.40 petang.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat