“Predator” Berkeliaran, Jual Ayam Gunting Di Pulau Pinang

- Advertisement -

GEORGE TOWN – Penduduk sekitar Pulau Pinang terkejut namun kagum apabila melihat seorang lelaki berpakaian seperti Predator, watak dalam filem Alien vs Predator dan berkeliaran di Jalan Utama, Pulau Pinang di sini hari ini.

Predator yang memegang tombak bermata dua, kelihatan berusaha menghiburkan orang ramai dengan sesekali cuba untuk menakutkan orang awam di gerai-gerai berdekatan Hospital Besar Pulau Pinang ketika waktu lapangnya.

Selepas itu, Predator berkenaan akan ke gerai berdekatan di sebuah restoran nasi kandar dan meneruskan tugasnya sebagai penjual ayam gunting dan sosej.

Predator yang dimaksudkan ini, sebenarnya adalah Nor Hisham Awang Nong, 47, seorang penjual di gerai makanan yang juga peminat fanatik siri filem Alien vs Predator.

Nor Hisham berkata, beliau mengenakan kostum predator itu dengan harapan dapat menarik pelanggan dan mempromosikan perniagaannya, terutamanya semasa Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) ini.

Beliau berkata material untuk membuat kostum predator yang bernilai antara RM8,000 hingga RM10,000 itu dibeli melalui platform perniagaan dalam talian dan dibuat oleh seorang pereka di Pontian, Johor.

“Pereka kostum dari Johor ini merupakan sebahagian daripada ahli kumpulan dikenali sebagai Gabungan Predator Malaysia (GPM), yang saya juga adalah ahlinya,” katanya menambah pereka tersebut juga merupakan seorang daripada 87 predator yang terdapat di seluruh negara dan menjadi ahli GPM.

Namun, katanya hanya 10 daripada ahli berkenaan memiliki kostum predator yang lengkap.

Katanya, sejak beliau menjadi ahli GPM, beliau pernah tampil dalam beberapa acara sebagai predator dan menjadi popular.

“Memandangkan watak predator ini sudah tular dan keadaan PKPB sekarang ini, saya tidak mempunyai rancangan untuk mengenakan kostum lain buat masa ini,” katanya.

Sementara itu, beliau berkata cabaran utama yang dihadapi ketika menghiburkan orang ramai sebagai predator adalah berat kostum itu yang keseluruhan dianggarkan kira-kira 10 kilogram selain ia juga kedap udara.

Semasa berada di Jalan Utama, Nor Hisham akan ditemani oleh seorang pembantunya yang sekali-sekala akan mengelap dan membersihkan peluh dari wajahnya dan memastikan keselesaannya.

Selain itu, Nor Hisham juga mengalami masalah penglihatan dengan mata kanannya buta dan penglihatan mata kirinya semakin kabur.

Namun, di sebalik segala rintangan itu, semangatnya yang kuat telah mendorong beliau untuk terus menghibur dan menceriakan orang ramai dengan memperagakan kostum predator itu.

“Saya harap wabak COVID-19 ini segera berakhir dan semua orang tidak perlu lagi menderita.

“Tetapi buat masa ini, saya meminta masyarakat agar menjaga keselamatan diri, mematuhi garis panduan yang ditetapkan dan sama-sama memainkan peranan dalam memerangi wabak ini,” tambahnya.

– BERNAMA

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat