Potong Elaun Nelayan, Muhyiddin Lupa Dulu Dia Bersama PH? – Salahuddin Ayob

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Pengumuman Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai kenaikan Elaun Sara Hidup Nelayan dari RM250 kepada RM300 sebulan didakwa ada kaitan dengan kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

Bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang juga Timbalan Presiden Amanah, Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata, kenyataan Muhyiddin yang menyalahkan Pakatan Harapan (PH) dalam soal itu juga dibidas.

“Pengumuman kenaikan elaun itu ternyata bukan satu kebetulan kerana ia dibuat di Kota Kinabalu, Sabah pada hari kempen PRN Sabah.

“Seperti yang kita sedia maklum, rakyat negeri Sabah akan keluar mengundi pada 26 September ini tetapi yang lebih memusykilkan adalah apabila Muhyiddin menyalahkan Parti Warisan Sabah yang bersama PH ketika Elaun Sara Hidup Nelayan telah dipotong.

“Sudahkah Tan Sri Muhyiddin lupa bahawa beliau merupakan sebahagian daripada PH dahulu?

“Beliau merupakan anggota jemaah menteri dan seingat kami beliau tidak pernah membantah pemotongan Elaun Sara Hidup Nelayan yang dilakukan ketika itu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Salahudin berkata demikian sebagai mengulas pengumuman elaun sara hidup nelayan di Sabah oleh Muhyiddin hari ini.

Tambah beliau, Muhyiddin barangkali sudah lupa bahawa PH telah berjanji untuk meningkatkan elaun berkenaan sekiranya situasi ekonomi mengizinkan.

“Walaupun wadah politik kami sudah berbeza, Muhyiddin tidak seharusnya menyalahkan PH dan Parti Warisan Sabah tanpa mengingati bahawa beliau merupakan sebahagian daripada PH sebelum ini,” tegas beliau. – MalaysiaGazette

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat