PERBANDINGAN KAMERA IPHONE 11 PRO VS SAMSUNG GALAXY NOTE 10+

- Advertisement -

Saya berpeluang untuk memegang kedua-dua unit ini beberapa hari yang lepas, namun, kali ini tidak berkesempatan untuk mencuba sendiri dan merasai sendiri Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10+. Namun, baru sahaja selesai membaca perkongsian di salah satu laman web tentang beza kualiti kamera kedua-dua peranti ini.

Apple menawarkan peranti smartphone iPhone 11 Pro sebagai telefon pintar mereka terbaik setakat hari ini dan Samsung tidak kalah dengan kehadiran Galaxy Note+. Harga jualan iPhone 11 Pro di Malaysia ialah RM4,899 dan Galaxy Note 10+ pula RM4,199. Untuk mereka yang punyai pakej Postpaid dari Celcom, Maxis, Digi dan UMobile harga untuk smartphone ini pasti lebih murah.

Baca : MrJocko dan Artikel Gadget Review

PERBANDINGAN KAMERA IPHONE 11 PRO VS SAMSUNG GALAXY NOTE 10+

Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 copy

Sebagai informasi asas, kedua-dua smartphone ini mempunyai 3 kamera. Senang untuk buat perbandingan kerana masing-masing punyai 3 lens yang akan merakam gambar dan memprosoes ke motherboard untuk memebrikan hasil terbaik mereka.

Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 pokok
Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10+ pokok
Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 coffee
Coffee

Nota Galaxy 10+ nampaknya lebih kepada ‘highlight’ dan mengadun gambar agak lebih berbanding dengan iPhone 11 Pro. Galaxy Note 10+ juga mempunyai kecenderungan untuk menambahkan ‘saturation’ imej sedikit, sementara iPhone 11 Pro lebih banyak warna hidup.

Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 foods
Foods
Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 night
At Night
Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 building
Building

Apabila bercakap tentang kualiti gambar, kamera hadapan Galaxy Note 10+ nampaknya lebih tajam daripada iPhone 11 Pro.Ia beri hasil yang lebih terperinci, manakala iPhone 11 Pro mempunyai ketepatan warna yang lebih baik. Tetapi dalam sesetengah keadaan, kadang-kadang Galaxy Note 10+ mungkin sedikit ‘sharp’ untuk sesetengah orang. iPhone 11 Pro nampaknya lebih asli dan nampak lebih neutral.

Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 portrait
Portrait
Perbandingan Kamera iPhone 11 Pro vs Samsung Galaxy Note 10 selfie
Selfie

Yang mengatakan, Galaxy Note 10+ nampaknya lebih baik bagi mereka yang lebih suka imej yang lebih tepu, kaya warna dan sorotan yang dibesar-besarkan, sedangkan iPhone 11 Pro Max kelihatan lebih baik menghasilkan warna dan pencahayaan yang lebih benar untuk hidup.

Kalau la anda diberi peluang, pilih mana satu antara iPhone 11 Pro atau Samsung Galaxy Note 10+ mana satu pilihan anda. Kalau boleh, komen la di bawah, sebab mengapa.

Sumber:- Mrjocko

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat