Ayah Pengasas Microsoft Meninggal Dunia Pada Usia 94 Tahun

- Advertisement -

BAPA pengasas bersama Microsoft (MSFT) Bill Gates meninggal dunia Isnin lepas, menurut anaknya. William Henry Gates II berumur 94 tahun.

“Kita semua memiliki waktu yang lama untuk merenungkan betapa beruntungnya kita memiliki lelaki yang luar biasa ini dalam hidup kita selama bertahun-tahun,” tulis Bill Gates di blog rasminya.

Gates yang lebih tua adalah seorang veteran Tentera dan rakan pengasas di sebuah firma undang-undang Seattle, menurut biografi rasminya.
Bill Gates berkata peranan ayahnya sangat kritikal dalam memulakan organisasi amal yang menjadi tumpuan utama Gates sejak dia tidak lagi menguruskan Microsoft.

“Yayasan Bill & Melinda Gates tidak akan seperti sekarang tanpa ayah saya,” kata Gates.

Ayah Bill Gates dilantik sebagai ketua bersama yayasan itu, yang bermula pada tahun 2000. Kenyataan keluarga tidak memberikan sebab kematian, tetapi berkata keadaan kesihatan William Gates II sering merosot.

“Orang biasa bertanya kepada ayah saya apakah dia adalah Bill Gates yang sebenarnya,” tulis pemimpin teknologi itu. “Yang sebenarnya adalah, saya sering cuba menjadi seperti ayah saya.” – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
27,576FollowersFollow
13,813SubscribersSubscribe

Topik Hangat