Adik Bongsu Trump Mati Pada Usia 71 Tahun

- Advertisement -

NEW YORK: Robert Trump, 71, adik bongsu kepada Presiden Donald Trump, meninggal dunia semalam di hospital New York, umum Donald Trump dalam satu kenyataan.

“Dengan berat hati saya berkongsi bahawa adik saya yang luar biasa, Robert, meninggal dunia dengan tenang malam ini. Dia bukan hanya saudara saya, dia adalah sahabat saya. Dia akan sangat dirindui, tetapi kita akan bertemu lagi. Ingatannya akan terus hidup dalam hati saya selama-lamanya. Robert, saya sayang awak. Rehat dengan tenang, “kata Presiden.

Donald Trump membuat keputusan pada saat-saat terakhir untuk pergi ke New York pada hari Jumaat untuk melawat saudaranya itu ketika dia menuju ke New Jersey untuk cuti hujung minggu.

Robert Trump telah dimasukkan ke Hospital New York-Presbyterian di Manhattan.

Perincian mengenai penyakit Robert Trump belum dikeluarkan. Dia telah sakit selama beberapa bulan, kata mereka yang mengetahui akan perkara itu kepada CNN.

Semasa taklimat Rumah Putih pada hari Jumaat, Trump enggan memberikan maklumat kepada wartawan mengenai penyakit adiknya.

“Saya mempunyai adik lelaki yang hebat. Kami mempunyai hubungan yang baik sejak sekian lama, sejak dulu, dan dia kini berada di hospital,” kata Trump ketika ditanya mengenai adiknya itu.

“Mudah-mudahan dia baik-baik saja, tetapi dia – dia lebih kurang – dia menghadapi masa yang sukar,” tambahnya.

Kemudian pada hari Jumaat ketika dia pergi untuk melihat saudaranya, Trump berkata kepada wartawan: “Dia mengalami saat yang sukar.”

Robert Trump sebelum ini dimasukkan ke hospital pada bulan Jun dalam keadaan serius atas sebab yang tidak diketahui oleh CNN.

Beliau pernah berkhidmat sebagai naib presiden eksekutif Organisasi Trump. Sebahagian daripada tugasnya termasuk mengawasi kasino milik organisasi tersebut di Atlantic City.

Robert Trump dilahirkan pada tahun 1948 dan merupakan salah seorang daripada empat adik beradik kepada Presiden, termasuk mendiang Fred Trump, Jr.

Mendiang adalah bekas eksekutif tertinggi di Organisasi Trump. Dia berkahwin dengan Ann Marie Pallan awal tahun ini dan sebelum ini berkahwin dengan Blaine (Beard) Trump. Sebelum kematiannya, Robert Trump tinggal di Millbrook, New York, di Lembah Hudson – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat