Bapa Mabuk Libas Parang Maut Dipukul Anak Sendiri

- Advertisement -

LAHAD DATU – Tidak tahan dipukul bapanya yang mabuk, seorang lelaki bertindak membalas pukulan itu dengan besi pengangkat kelapa sawit di kampung Ulu Teburi, Tungku, dekat sini, pada Isnin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 petang itu, mangsa yang dikenali sebagai Talasai Kuyoh, 62 tahun, ditemukan mati di kebun sawit berhampiran rumahnya.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, ACP Nasri Mansor berkata, suspek berusia 30 tahun itu diarahkan bapanya membeli batu jalan dan datang ke rumahnya di kebun kerana ada kerja hendak disiapkan.

“Setelah sampai di rumah mangsa, suspek terus ke dapur dan masak untuk bapanya. Sewaktu sedang memasak, mangsa memanggil anaknya ke bawah kolong.

“Mangsa yang sedang minum minuman keras memarahi anaknya dan berlaku perselisihan faham,” katanya dalam satu kenyataan.

Jelas Nasri, mangsa kemudian mencapai parang dan melibas ke arah anaknya.

Suspek berlari ke arah lori berdekatan untuk menyelamatkan diri dan mengambil besi pengangkat sawit di bahagian pemandu.

“Mangsa terus mengejar sambil melibas parangnya ke arah suspek, namun suspek sempat mengelak serta membalas dengan memukulnya beberapa kali menggunakan besi tersebut.

“Pukulan tersebut terkena pada kepala dan beberapa anggota badan mangsa sebelum menyebabkannya jatuh terguling ke arah kawasan bawah bukit.

“Suspek melarikan diri ke rumah ibu saudara isterinya dan memberitahu perkara sebenar,” kata Nasri.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat