Senarai Pendek Perpindahan Liverpool

- Advertisement -

BERITA perpindahan Liverpool mulai hangat setelah kedatangan pemain pertahanan Greek, Kostas Tsimikas dari Olympiakos. Pemain berusia 24 tahun itu telah menandatangani kontrak lima tahun dengan juara Liga Perdana Inggeris tersebut dalam perjanjian bernilai 11.7 juta pound seperti yang dilaporkan.

“Saya sangat gembira, saya sangat bangga berada di sini. Bagi saya, (ini) kelab terbesar di dunia. Ia adalah suatu penghormatan untuk berada di sini dan saya akan memberikan yang terbaik,” kata Tsmikas kepada laman web kelab.

“Liga di sini, saya sangat suka. Saya menontonnya di TV dan adalah menjadi impian saya sejak saya kecil untuk bermain di liga ini dan berjaya.

“Dengan banyak yang perlu dilakukan, fokus pada apa yang saya lakukan dan apa yang diinginkan jurulatih (Jurgen Klopp), setiap hari saya bekerja keras dalam latihan, saya yakin dapat berada di tahap tertinggi.

“Saya mahu mencapai sasaran yang telah diletakkan oleh kelab – menjuarai liga semula dan juga memenangi Piala Juara-Juara”.

Dengan jendela perpindahan musim panas terbuka hingga Oktober, bos Reds Jurgen Klopp berharap pengarah sukan Michael Edwards dapat mencapai lebih banyak sasaran pemainnya.

Bintang Bayern Munich, Thiago Alcantara telah banyak dikaitkan dengan Liverpool dalam beberapa minggu terakhir.

Pemain berusia 29 tahun itu memasuki tahun terakhir kontraknya dengan pasukan Bundesliga itu dan dijangka meninggalkan pasukan berkenaan musim panas ini.

The Reds mempunyai jumlah pemain yang baik di bahagian tengah tetapi Thiago kelihatan berminat untuk bekerjasama dengan Klopp.

Liverpool dilaporkan menantikan masa yang sesuai untuk membeli Ismail Sarr dari Watfird musim panas ini.

Pemain berusia 22 tahun itu menampilkan sejumlah penampilan hebat untuk Watford musim lalu tetapi penyingkiran mereka ke Kejuaraan telah menimbulkan persoalan mengenai masa depannya.

Dia dikatakan bernilai £40 juta dan mempunyai hubungan rapat dengan rakan sepasukan dari Senegal, Sadio Mane.

Sarr bahkan mengakui minggu ini dia ingin bermain dengan Liverpool, walaupun dia juga terbuka untuk tinggal di Watford.

“Saya berada di tahap maklumat yang sama dengan orang lain mengenai khabar angin perpindahan ini. Setiap hari, seperti orang lain, saya menerima maklumat (kononnya) saya akan bermain untuk Liverpool, Manchester United dan lain-lain … Tetapi sebenarnya, kami belum membincangkan perkara itu secara dalaman, “katanya kepada penerbitan Senegal Sans Limite.

“Liverpool adalah pasukan yang sangat hebat, semua orang pasti suka bermain di sana. Mereka memenangi Liga Perdana tahun ini dan Liga Juara-Juara tahun lalu. Tetapi ada juga pasukan hebat di liga Inggeris. Terus terang, saya masih belum membuat pilihan. Sekiranya [berpindah], saya hanya berharap pasukan itu bagus. ”

Klopp juga sedang mengintai pemain pertahanan tengah Seville, Diego Carlos untuk musim panas ini bagi menggantikan Dejan Lovren, yang menyertai Zenit St Petersburg dengan harga £ 10,9 juta.

Carlos disebut-sebut sebagai sasaran yang berpotensi setelah beberapa persembahan bagus untuk Sevilla musim lalu.

Walau bagaimanapun, pasukan Sepanyol dilaporkan hanya akan membiarkan pemain berusia 27 tahun itu pergi sekiranya kelab yang berminat memenuhi klausa pelepasan bernilai £68 juta.

Ben White mempunyai musim yang sangat baik dipinjamkan di Leeds ketika kelab itu memenangi Kejuaraan dan dinaikkan ke Liga Perdana.

Leeds berminat untuk menandatangani pertahanan tengah Brighton itu dengan perjanjian tetap, tetapi Liverpool juga dikatakan berminat.

Brighton, bagaimanapun, enggan menjual pemain berusia 22 tahun itu yang dilaporkan mendapat tawaran di utara sebanyak £35 juta – Express UK.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat