“Gelap, Tak Nampak” Azeez Mohon Maaf

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Speaker Dewan Rakyat Datuk Azhar Harun mengarahkan YB Abd Azeez  (Baling) memohon maaf kepada YB Kasthuri Raani (Batu Kawan) diatas sindiran “Gelap, tak nampak” pada sidang Dewan Rakyat petang semalam.

“Mengenai perkataan YB Baling semalam yang bersangkutan gelap dan pakai bedak, saya telah meneliti handsard mengenai kejadian tersebut dan saya ambil keputusan perkataan-perkataan tersebut agak offensive (menyinggung perasaan) dan saya arahkan Baling mohon maaf dan tarik balik perkataan tersebut,” katanya.

Sebelum Azeez memohon maaf beliau menjelaskan pada sidang dewan menyatakan gelap yang beliau maksudkan adalah tempat duduk Batu Kawan bukannya berniat berkata YB Batu Kawan gelap. “Dua tahun saya duduk disitu (ketika pembangkang) sememangnya kawasan itu gelap dan tidak mendapat perhatian Speaker pada ketika itu”.

“Saya nak beritahu netizen yang dirinya Allah jadikan diri dia juga gelap, dengan ini saya tarik balik dan memohon maaf”.

Tetapi Batu Kawan bangun dan tidak dapat menerima alasan Azeez. Beliau berkata jika Baling memberi alasan pencahayaan tempat duduk mengapa memintanya memakai bedak, soal Kasthuri.

“komen itu sungguh seksis” Kasthuri menyifatkan Azeez pernah melakukan perkara yang sama berulang kali.

“Saya berjanji dan akan mengambil tindakan tegas jika perkara ini berulang lagi” kata Speaker.

Pada sidang petang semalam, YB Batu Kawan sedang mempersoalkan berkenaan kekurangan anggota parlimen wanita yang diusulkan bagi menggantikan anggota jawatankuasa pemilihan parlimen. Azeez ketika itu bangun dan berkata “gelap dan tak nampak”.

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat