Umno Runtuhkan ‘Rumah Sendiri’ Singkir Pimpinan Utama – Mursyidul Am PAS

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Tindakan Umno memecat dan menggantung pimpinan utama parti Melayu itu seolah-olah meruntuhkan ‘rumah sendiri’.

Mursyidul Am PAS, Datuk Hashim Jasin bagaimanapun berkata, PAS dan Perikatan Nasional (PN) sedia menerima penyertaan bekas tokoh-tokoh Umno itu dengan hasrat mengukuhkan parti juga perpaduan ummah.

“Tindakan Umno memecat atau menggantung para pemimpin utama mereka seolah-olah meruntuhkan ‘rumah sendiri’.

“PAS dan PN sentiasa terbuka menerima pemimpin-pemimpin tersebut yang bakal membantu memberi kekuatan kepada gabungan tersebut selain mengukuhkan perpaduan ummah yang diperjuangkan parti itu,” katanya lapor Utusan.

Dalam pada itu, Hashim berkata, PN yakin mampu menguasai enam negeri dalam PRN akan datang termasuk dengan sokongan bekas-bekas pemimpin-pemimpin Umno ini.

“Meskipun agenda perpaduan ummah yang dilancarkan beberapa tahun lepas ada sedikit halangan masalah (Muafakat Nasional) namun agenda tersebut masih kukuh dan tidak runtuh melalui kerjasama dengan PN ketika ini.

“Malah, ia lebih menunjukkan pertambahan sokongan bagi mencapai agenda perpaduan ummah ini terutama dalam kalangan masyarakat Melayu Islam,” katanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat