Pejuang Belum Buat keputusan Sertai Parti Politik Kata Muhkriz

- Advertisement -

KOTA BHARU, 11 April — Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) belum membuat keputusan sama ada untuk bersendirian atau menganggotai mana-mana gabungan parti politik buat masa ini, kata Presidennya Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Beliau berkata Pejuang masih terbuka dalam perkara itu dan akan membuat pengumuman apabila tiba masanya.

“Kita (Pejuang) pun faham kita nak kena ukur baju atas badan kita sendiri… kita tahu di mana kelebihan serta kelemahan kita. Jadi kita akan berpada-pada dari segi jumlah kita nak bertanding (pilihan raya) dan adakah perlu untuk kita bekerjasama dengan mana-mana pihak.

“Mungkin kita akan menganggotai parti gabungan ataupun kita adakan pakatan atau kerjasama politik untuk tujuan pilihan raya nanti,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pelancaran Pejuang Kelantan di sini hari ini.

Mukhriz juga berkata ketika ini, Pejuang masih berada di blok ketiga iaitu tidak bekerjasama dengan mana-mana parti politik.

“Pada peringkat awalnya, Pejuang adalah blok ketiga iaitu kita tidak ke kanan mahupun ke kiri. Kita ada pendirian tersendiri dan nampaknya pendirian itu tepat sekali,” katanya.

Ditanya jumlah ahli Pejuang, Mukhriz berkata parti itu masih belum didaftarkan secara rasmi maka keahlian tidak dibuat sepenuhnya namun sudah puluhan ribu yang mendaftar secara dalam talian untuk menjadi ahli.

– BERNAMA

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat