Sejarah Tercipta Konsert Jilid Akhir: Ella Puteri Kota Berjaya Gegarkan Arena Axiata.

- Advertisement -

Ratu Rock Malaysia Mengucapkan Terima Kasih Untuk 35 Tahun Dengan Konsert 2 Hari

KUALA LUMPUR, 10 Jun 2023 – Malam tadi Ratu Rock Negara telah berjaya mengegarkan Arena Axiata Bukit Jalil dengan konsert ‘JILID AKHIR: ELLA PUTERI KOTA”. Seramai lebih 10,000 peminat hadir menyaksikan konsert tersebut pada hari pertama dan membuatkan para peminat, rakan media, rakan artis tidak berganjak dari tempat duduk mereka dari mula persembahan sehingga penghabisan konsert tersebut.

Ella telah menyampaikan lagu – lagu hit yang pernah menjuarai carta muzik tanah air seperti Sembilu, Pengemis Cinta, Tiada Tangis Lagi, Kesal, Sepi Sekuntum Mawar Merah, Cinta Selembut Sutera, Dua Insan Bercinta, Standing In The Eyes Of The World, Peace Love Rindu dan banyak lagi, lagu lagu tersebut telah mengembalikan nostalgia buat para peminat muzik tanah air, sebanyak 35 buah lagi telah dinyanyikan oleh ratu rock negara pada malam tadi dan Konsert malam tadi juga turut membuat kejutan dengan penampilan khas oleh Amy Search.

“Alhamdulillah, pertama sekali  syukur di atas semua nikmat yang telah Allah SWT kurniakan. Kelu lidah untuk saya ungkapkan perasaan ketika ini, malam ini terpahat sebagai memori yang sememangnya manis setelah bergelar penghibur sepanjang 35 tahun dalam karier saya, saya juga teruja dengan sambutan luar biasa dari semua penonton dan peminat yang hadir.

“Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Hitman Solutions dan Rockqueen di atas penganjuran hebat, dan penghargaan saya semestinya buat semua peminat yang sudi hadir ke konsert pada malam ini. Saya tidak akan berada di sini tanpa sokongan anda semua, yang sedari awal telah banyak menyokong sehinggalah ke hari ini.

“Jangan gusar dan risau, doakan agar saya dapat terus sentiasa mewarnai dunia anda selagi mana diizinkan.

“Insya-Allah, semoga kita dapat berjumpa lagi di siri konsert berlainan yang akan datang. Peace, love, rindu.

Set up konsert Jilid Akhir: Ella Puteri Kota telah direka khas untuk Ratu Rock, menggambarkan perjalanannya sebagai seorang artis. Hitman Solutions mereka pentas berinspirasikan kepingan-kepingan puzzle yang dicantumkan. Ella juga telah mencipta sejarah dan direkodkan dalam Malaysian Book of Records sebagai artis tempatan yang pertama habis menjual tiket konsert dalam tempoh 24 jam di Arena Axiata Bukit Jalil. Ella telah menaikkan lagi nama artis tempatan dengan konsert bertaraf antarabangsa ini.

“Ella merupakan penanda aras kecemerlangan industri dan ikon muzik di Malaysia. Sememangnya wajar konsert ini diadakan untuk meraikan ulang tahunnya yang ke-35 dan sesuatu yang monumental sebagai ucapan terima kasih kepada semua penyokongnya.

“Pihak Rockqueen dan Hitman Solutions telah bekerja keras untuk memastikan setiap perancangan berjalan dengan lancar dari persiapan konsert ke rekaan pentas. Kami ingin mencipta satu kenangan indah yang tidak dapat dilupakan oleh peminat Ella.

“Kami sangat berterima kasih di atas peluang ini dalam mencipta suatu sejarah untuk seorang legenda dan berharap untuk terus memperjuangkan industri muzik tempatan dan maju bersama-sama.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat