Buktikan pilihan Umno bersama PH tepat, mampu pulihkan ekonomi negara

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Naib Presiden Umno, Datuk Seri Johari Abdul Ghani menggesa Umno membuktikan parti itu membuat pilihan tepat bersama Pakatan Harapan (PH) dalam Kerajaan Perpaduan dengan melaksanakan pemulihan ekonomi negara sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Ahli Parlimen Titiwangsa itu juga meminta Kerajaan Perpaduan membawa perubahan dan pembetulan daripada kejatuhan-kejatuhan yang terjadi sebelum ini.

Tegas Johari, saranan beliau ini bertujuan mengembalikan kepercayaan rakyat terutama pilihan Umno untuk bersama PH.

“Saya nak Umno yang berada bersama-sama PH ini kena pastikan sebelum kita berhadapan dengan pilihan raya 2027, kita mesti bawa pembaharuan ataupun membuat satu pembetulan daripada kejatuhan-kejatuhan ini.

“Supaya rakyat ‘trust choice’ kita dengan PH. Sebab itu kita sama-sama dengan Presiden Umno dan juga lima lagi menteri yang ada dan kita semua bagi sokongan padu kepada parti kita.

“Kita jaminkan kestabilan politik negara kita dan saya percaya pasukan daripada Barisan Nasional (BN) ini yang sama-sama dengan PH ini boleh kita baik pulih balik ekonomi ini menjelang 2027.

“…dan Insyallah bila kita berdepan dengan PRU16 kita akan dapat kejayaan yang lebih cemerlang daripada pilihan raya yang lepas,” ujarnya pada sesi penggulungan di Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2023 pada Sabtu.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat