Bungkusan Patung Disangka Mayat

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Penemuan satu bungkusan plastik dalam keadaan mencurigakan di belakang sebuah kedai motosikal di Seksyen 27, Shah Alam dekat sini semalam didapati berisi patung berbentuk wanita.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, bungkusan tersebut ditemui oleh petugas Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) Waste Management Sdn. Bhd. pada pukul 3 petang.

“Hasil pemeriksaan Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor mendapati bungkusan tersebut hanya lah berisi patung lilin berbentuk wanita yang dibalut dengan kain selimut dan plastik,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Baharudin menjelaskan, kes tersebut diklasifikasikan sebagai no offence disclosed (NOD) berikutan tiada sebarang kesalahan jenayah berkaitan.

Justeru katanya, orang ramai dinasihati supaya tidak membuat sebarang spekulasi berhubung gambar yang tular di media sosial.

Dalam pada itu, gambar-gambar yang memaparkan patung dalam keadaan bogel bersaiz manusia tersebut didapati sedang tular di laman Facebook serta Twitter.

Rata-rata pengguna menyifatkan penemuan patung berkenaan sebagai kejadian menggemparkan kerana ia menyerupai mayat yang dibalut selain mengaitkan dengan aktiviti tidak bermoral. – MalaysiaGazette

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat