1,025 JPKKP dilantik mewakili Kerajaan Persekutuan di Kedah

- Advertisement -

Oleh Zihan Zari

ALOR SETAR – Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JPKKP) perlu memainkan peranan sebagai penghubung, rujukan dan mesti peka kepada setiap masalah yang berlaku dalam kawasan masing-masing.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata demikian dalam ucapan ringkasnya pada majlis Penyerahan Watikah Pelantikan ahli JPKKP peringkat negeri Kedah di Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Anak Bukit pada Rabu.

“Buatlah kerja bersungguh-sungguh, biarlah keberadaan itu dirasai, ketiadaan itu dicari-cari, ”katanya yang juga merangkap Pengerusi Bersama Majlis Tindakan Pembangunan Negeri (MTPNg) Kedah.

Dalam pada itu, seramai 1,025 ahli Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung Persekutuan,
dari 15 kawasan parlimen di Kedah menerima watikah pelantikan itu yang berkuatkuasa bagi tahun 2024 dan 2025.

Ahli JPKKP yang dilantik adalah layak dan berkebolehan untuk mengurus tadbir kampung seterusnya dapat memperkemaskan lagi sistem pentadbiran di peringkat akar umbi.

Hadir sama, Pengarah Pejabat Pembangunan Negeri Kedah, Zaiton Yahya, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid, Pengerusi DAP Kedah, Tan Kok Yew, Pengerusi Amanah Kedah, Mohd Asmirul Anuar Aris dan Mejar Jeneral (B) Dato’ Seri Jamil Khir Baharom.- SUARA.TV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat