Demi Taknak Kalah Dgn Obama, Trump Menuntut Tidur Di Istana

- Advertisement -

LONDON: Sebuah akhbar UK mendakwa, Presiden Donald Trump menuntut untuk tinggal di Istana Buckingham ketika dia mengunjungi negara itu pada 2019.

Presiden AS mengemukakan permintaan itu tetapi diberitahu rumah Istana di London itu sedang dalam proses pengubahsuaian yang besar, menurut laporan.

Trump pertama kali dijemput untuk lawatan rasmi oleh Ratu pada Januari 2017, tetapi hanya pada musim panas 2019 perjalanan itu mula diatur.

Pembantu Rumah Putih memberitahu Downing Street bahawa “sangat penting” untuk Trump dibenarkan bermalam di Istana Buckingham, kata The Telegraph.

Ketika Barack Obama, Presiden sebelum Trump, mengunjungi UK dengan isteri Michelle pada tahun 2003, mereka mendapat tempat tidur di Istana Buckingham dan Trump juga mengharapkan hal yang sama, kata sumber kepada akhbar itu.

“Ia sangat jelas Trump ‘mengasihi’ Ratu,” kata mereka. “Dia ingin menghabiskan masa sebanyak mungkin dengan Ratu dan tinggal di Istana Buckingham,” kata seorang pegawai UK yang terlibat merancang lawatan berkenaan.

“Kami sampai pada ke tahap bertanya kepada Istana, ‘bolehkah anda memberitahu kami bilik mana yang sedang diperbaiki’. Ia diperiksa dengan betul. Perkara terakhir yang kami mahukan adalah kisah yang tidak sepatutnya. Tetapi ia tidak berjalan seperti itu”.

Presiden sebaliknya tinggal di Winfield House, kediaman duta besar AS di Regent’s Park, semasa lawatan rasminya – Daily Mirror.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat