Selebriti tarik balik sokongan terhadap Johnny Depp?

- Advertisement -

LOS ANGELES: Semakin ramai selebriti Hollywood dipercayai menarik balik tanda ‘like’ pada entri dimuat naik Johnny Depp, 59, selepas memenangi kes saman fitnah terhadap bekas isteri, Amber Heard, 36, dua bulan lalu.

Mengikut laporan Newsweek, beberapa artis Hollywood yang sebelum ini menyukai hantaran berkenaan, ‘lesap’ daripada senarai pengikut yang melayangkan tanda ‘like’ pada entri terbabit.

Berdasarkan semakan terbaharu, entri dimuat naik Depp pada 2 Jun lalu itu, merekodkan lebih 19 juta tanda ‘like’.

Berdasarkan semakan terbaharu, entri dimuat naik Depp pada 2 Jun lalu itu, merekodkan lebih 19 juta tanda ‘like’. Foto IG Johnny Depp
Berdasarkan semakan terbaharu, entri dimuat naik Depp pada 2 Jun lalu itu, merekodkan lebih 19 juta tanda ‘like’. Foto IG Johnny Depp

 

Newsweek melaporkan, semakan dibuat mendapati tanda ‘like’ yang sebelum ini diberi selebriti antaranya Elle Fanning, Bella Hadid, Orlando Bloom, Robert Downey Jr, Zoey Deutch, Sophie Turner dan Joey King, sudah hilang daripada senarai.

Bagaimanapun, beberapa artis termasuk bintang Friends, Jennifer Aniston didapati masih kekal meletakkan tanda ‘like’. Semakan dibuat menunjukkan Aniston tidak menjadi pengikut Heard di laman sosial itu, lapor Newsweek.

Pada 2 Jun lalu, Depp memuat naik kenyataan di IG bagi meraikan kejayaan memenangi kes saman malu itu.

Melalui hantaran itu, Depp meluahkan:

“Enam tahun lalu, hidup saya dan anak-anak termasuk mereka yang rapat dengan saya, juga mereka yang selama ini menyokong dan mempercayai saya, berubah sama sekali.

“Semuanya berlaku dalam sekelip mata. Tuduhan jenayah yang palsu dan serius dikenakan terhadap saya melalui media. Ini mencetuskan kebencian ramai yang berterusan biarpun tiada dakwaan dibuat ke atas saya.

“Perkara ini memberi impak terhadap kehidupan dan karier saya. Enam tahun kemudian, juri beri kehidupan saya semula… Saya sangat rendah diri,” katanya yang tersentuh dengan sokongan dan kasih sayang peminat sepanjang perbicaraan berlangsung.

Melalui kenyataan penuh emosi itu, Depp berharap usaha yang dilakukan bagi memulihkan maruahnya membantu insan lain yang mungkin berdepan situasi sama.

Depp berterima kasih kepada hakim, juri, kakitangan mahkamah dan semua pihak lain termasuk kumpulan peguam yang melakukan tugas terbaik membantunya menegakkan kebenaran.

Entri berkenaan pantas meraih tanda ‘like’ termasuk daripada selebriti terawal seperti Kate Moss dan Sir Paul McCartney.

Newsweek melaporkan, bilangan selebriti yang melayangkan tanda ‘like’ pada entri Depp dikumpul Reddit yang kemudian menyemak jumlah artis yang kekal dalam senarai itu.

Sementara itu, ciapan dilayangkan penyokong Heard di Twitter mendakwa tanda ‘like’ dari beberapa selebriti, sudah ‘lesap’, lapor agensi.

Senario itu dikatakan berpunca daripada penyebaran 6,000 halaman dokumen mahkamah membabitkan kes saman malu Depp terhadap Heard melalui Twitter, baru-baru ini.

Berikutan itu, beberapa selebriti dikatakan mengubah pendirian dan sokongan ke atas Depp, lapor agensi.

Dakwaan itu, antaranya, Depp dikatakan mengecewakan pengurusan Walt Disney dengan tingkah laku di set filem Pirates of the Caribbean kelima dan mesej kirimannya kepada Marilyn Manson menyentuh soal Heard, lapor agensi.

Pada 2 Jun lalu, selepas enam minggu perbicaraan kes saman fitnah Depp terhadap Heard, juri yang bersidang Mahkamah Circuit di Fairfax Country, memutuskan aktor itu dibayar ganti rugi AS$15 juta (RM65.7 juta).

Juri memutuskan Depp dibayar AS$10 juta (RM43.8 juta) dalam bentuk ganti rugi pampasan dan AS$5 juta (RM21.9 juta) dalam bentuk ganti rugi punitif, lapor NBC News.

Juri juga membuat keputusan Heard dibayar ganti rugi pampasan sebanyak AS$2 juta (RM8.7 juta), dalam perbicaraan penuh kontroversi yang membabitkan pelbagai saksi dan bintang terkenal Hollywood itu.

Depp setakat ini mengumpul lebih 27.3 juta pengikut di IG sejak membuka akaun pada April 2020. – AGENSI

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat