Lebih 320,000 Anggota dan Veteran ATM Terima Bantuan Khas Aidilfitri – Hishammuddin

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Seramai 120,615 pegawai dan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang sedang berkhidmat serta kira-kira 200,000 veteran ATM akan menerima manfaat Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri seperti diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, semalam.

Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata menerusi Mesyuarat Kabinet hari ini mengesahkan bantuan khas kewangan itu merangkumi pegawai dan anggota serta veteran ATM yang berdaftar dengan Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) sama ada berpencen atau tidak berpencen.

“Bagi veteran ATM yang masih belum berdaftar dengan JHEV, disarankan agar segera melakukan pendaftaran yang membolehkan manfaat bantuan khas kewangan ini dinikmati.

“Kementerian Pertahanan percaya bantuan khas kewangan ini sedikit sebanyak akan dapat membantu anggota dan veteran ATM melakukan persiapan menjelang sambutan perayaan pada 1 Syawal,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Hishammuddin turut merakamkan penghargaan dan terima kasih kepada Ismail Sabri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz serta Kabinet kerana mengambil kira anggota dan veteran ATM dalam pemberian Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri ini serta bantuan-bantuan lain sebelum ini.

“Ini bukan saja menggambarkan keprihatinan terhadap soal kebajikan warga ATM tetapi juga menyerlahkan penghargaan yang tidak berbelah bahagi terhadap jasa serta pengorbanan para anggota dan veteran ATM kepada negara,” katanya.

Semalam, kerajaan bersetuju memberikan Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri sebanyak RM500 kepada semua penjawat awam Gred 56 dan ke bawah, termasuk kakitangan di bawah skim Contract Of Service, Contract For Service, pegawai sambilan harian serta lantikan di bawah Malaysia Short-Term Employment Programme (MySTEP) dan RM250 kepada pesara kerajaan. – Bernama

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat