Dr Akmal Sedih Pimpinan Umno Ketereh Lompat Saat Parti Diuji Hebat

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Ketua Pemuda Umno, Dr Akmal Saleh menzahirkan rasa dukacita terhadap tindakan pimpinan Umno Ketereh meninggalkan parti saat Umno sedang diuji hebat.

Pun begitu, beliau menegaskan tindakan keluar parti secara beramai-ramai tidak sesekali akan merencatkan semangat rakan-rakan Pemuda Umno yang lain yang masih setia, bersusah payah dan akan terus mengangkat perjuangan ini walau dalam keadaan yang susah mahupun senang.

“Bagi pihak Pemuda Umno Malaysia, saya melahirkan rasa dukacita terhadap tindakan pihak-pihak yang meninggalkan Umno di saat parti diuji hebat.

“Kekuatan sebagai pemimpin dan pendukung parti adalah untuk kekal berada di dalam barisan perjuangan tatkala ia diuji hebat, bukan lari meninggalkannya saat dalam serba kepayahan, tetapi kekal bersama hanya ketika manis dan senang,” kata Dr Akmal dalam kenyataan malam ini.

Justeru beliau mengumumkan pimpinan Pemuda Umno baharu yang bakal memangku jawatan yang ditinggalkan itu bagi memimpin Umno Bahagian Ketereh.

“Susulan kenyataan daripada Afiq Amani Annuar selaku Ketua Pemuda Umno Bahagian Ketereh dan Ahmad Syauqi Mazlan, Ketua Penerangan Pemuda Umno Bahagian Ketereh yang juga telah mengumumkan keluar dari parti, Pemuda Umno Bahagian Ketereh akan dipangku oleh Azhan Ishak selaku Naib Pergerakan Pemuda Umno Ketereh,” umum beliau.

Dalam pada itu, Dr Akmal berkata, Pemuda Umno akan terus istiqamah dalam meneruskan dan menggalas tanggungjawab untuk memperkukuhkan Umno.

Jelas beliau, pemimpin itu datang dan pergi, patah tumbuh hilang berganti dan perjuangan Umno tetap diteruskan.

“Tindakan keluar parti secara beramai-ramai tidak sesekali akan merencatkan semangat rakan-rakan Pemuda yang lain yang masih setia, bersusah payah dan akan terus mengangkat perjuangan ini walau dalam keadaan yang susah mahupun senang.

“Suka untuk saya ingatkan dan berpesan kepada rakan-rakan Pemuda Umno, perjuangan kita ini tidak berlandaskan individu atau mana-mana figura politik, tetapi pejuangan Pemuda di dalam Umno adalah untuk meneruskan fungsi dan peranan institusi dalam merekrut anak muda, memelihara perjuangan agama, bangsa dan tanah air.

“Terima kasih di atas segala jasa dan khidmat bakti buat mereka yang telah bersama-sama Umno selama ini. Kita jumpa di medan pertempuran,” ucap Dr Akmal.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat