PM Prihatin Isu E-hailing, Wakil Persatuan Dua Pihak Akan Bertemu Menteri

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Wakil persatuan e-hailing dan p-hailing akan bertemu dengan Menteri Pengangkutan dan Menteri Sumber Manusia bagi membincangkan isu yang dihadapi mereka.

Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri Khaizulnizam Mohamad Zuldin berkata perjumpaan dua wakil persatuan itu dengan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Dr Wee Ka Siong akan berlangsung pada Isnin ini di Putrajaya.

“Sementara perjumpaan wakil e-hailing dan p-hailing dengan Menteri Sumber Manusia (Datuk Seri M Saravanan) akan diatur dalam waktu terdekat,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan wakil daripada Grab Driver Malaysia Association dan Persatuan Penghantar P-Hailing Malaysia di sebuah restoran di Jalan Ampang di sini hari ini.

Menurut Khaizulnizam, pertemuan beliau bersama wakil kedua-dua persatuan hari ini adalah susulan keprihatinan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengenai isu yang dihadapi persatuan itu.

“Saya telah diarahkan oleh Perdana Menteri untuk turun berjumpa dengan penunggang p-hailing dan pemandu e-hailing untuk mendengar sendiri masalah yang dihadapi mereka.

“Yang Amat Berhormat Perdana Menteri amat prihatin dengan masalah yang dihadapi oleh penunggang p-hailing dan pemandu e-hailing,” katanya.

Beliau berkata kerajaan sentiasa mendengar masalah yang dihadapi oleh setiap ahli Keluarga Malaysia.

Sementara itu Timbalan Presiden Persatuan Penghantar P-Hailing Malaysia Abdul Hakim Abdul Rani berkata pihaknya tidak berpuas hati dengan caj penghantaran yang dipotong oleh syarikat penyedia perkhidmatan.

Timbalan Presiden Grab Driver Malaysia Association Mohd Azril Ahmat pula berharap wakil kerajaan dapat mendengar keluhan mereka sebelum mengambil apa-apa keputusan.

Sebelum ini tular di media sosial poster dengan perkataan “Off 1 Hari” dan “Food Delivery Blackout Jumaat 5 Ogos 2022” diikuti mesej untuk memboikot servis penghantaran hari ini. – Bernama

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat