Covid-19: Trump Dimasukkan Ke Hospital Sebagai Langkah Berjaga-jaga

- Advertisement -

PRESIDEN Donald Trump tiba pada petang Jumaat di Pusat Perubatan Tentera Nasional Walter Reed, di mana Rumah Putih berkata bahawa beliau akan terus dimasukkan ke hospital selama “beberapa hari akan datang.”

Perkembangan itu berlaku kira-kira 15 jam setelah Trump mendedahkan bahawa beliau telah didapati positif coronavirus. Rukwh Putih menggambarkan langkah itu sebagai pencegahan dan bukan kerana kesihatan Trump sudah merosot.

Trump dilihat berjalan keluar dari kediamannya di Rumah Putih pada pukul 6:16 petang ET – penampilan pertama pertamanya sejak mengumumkan telah dijangkiti Covid-19 – memakai topeng dan sut.

Beliau berjalan sendiri, tanpa bantuan, dan tidak menunjukkan tanda-tanda sakit di luaran. Beliau melambai ke media tetapi tidak berhenti untuk memberikan kenyataan. Ketua kakitangannya Mark Meadows, juga memakai topeng, mengikut dari belakang.

Tidak ada pemindahan kuasa dilakukan kepada Naib Presiden Mike Pence, kata jurucakap Rumah Putih Alyssa Farah. “Presiden masih berkuasa penuh,” katanya.

Trump terbang dengan helikopter Marine One ke hospital. Adalah rutin bagi Presiden untuk pergi ke Walter Reed dengan kapal Marine One.

Dalam satu kenyataan, jurucakap Presiden berkata bahawa Trump “tetap bersemangat, mempunyai gejala ringan, dan telah bekerja sepanjang hari.”

“Dengan berhati-hati, dan atas cadangan doktor peribadi dan pakar perubatan lainnya, Presiden akan bekerja dari pejabat presiden di Walter Reed untuk beberapa hari akan datang,” kata setiausaha akhbar Kayleigh McEnany.

“Presiden Trump menghargai sokongan yang mencurah masuk untuk beliau dan Wanita Pertama”- CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat