vivo X90 Pro hasil seperti DSLR

- Advertisement -

MEREKA yang kerap menggunakan kamera ketika bekerja seperti jurugambar dan wartawan banyak memerlukan kudrat untuk membawa kamera refleks kanta tunggal (SLR) ke mana-mana.

Sudahlah berat, ditambah pula aksesori lain seperti pemantul, pencahayaan tambahan dan pelbagai lagi peralatan bagi mendapatkan hasil gambar yang sempurna.

Justeru, jenama telefon pintar vivo memperkenalkan siri vivo X90 bagi memudahkan wartawan dan jurugambar mengambil gambar serta merakam bukti di tempat kejadian dengan lebih jelas mirip kamera SLR.

Dengan keupayaan mengambil gambar seperti kamera SLR, siri vivo X90 mampu menggantikan kamera SLR apabila mereka dengan profesion ini juga boleh berkongsi gambar yang diambil terus ke media sosial.

Image

Siri vivo X90 dilengkapi kanta potret ultra penderiaan bersaiz 1/2.51″ dan apertur f/1.6 terbesar pada lensa potret terbesar dalam industri dengan resolusi kamera 50 megapiksel.

Justeru, wartawan dan jurugambar dapat merakam gambar malam dengan senang dan jelas menggunakan kamera utama siri vivo X90 yang turut dilengkapi penderia satu inci ZEISS dan set chip V2.

Image

Memasuki generasi keempatnya, sistem kamera pada siri vivo X90 yang dibangunkan bersama oleh vivo dan ZEISS itu mencapai peningkatan drastik apabila melibatkan pelbagai faktor utama yang mempengaruhi prestasi pengimejan, termasuk modul kamera, penderia, apertur dan penstabilan sementara ia menjadikan modul kamera lebih kecil dengan ketara.

Kamera utama X90 Pro mempunyai struktur kanta 1G+7P dengan diameter kanta kaca yang ditingkatkan sebanyak 16 peratus (5.4 mm pada X80 Pro dan 6.26 mm pada X90 Pro) agar sesuai dengan sensor lebih besar.

Image

vivo X90 dilengkapi penderia yang lebih besar supaya dapat meningkatkan sensitiviti cahaya dan pengalaman mengambil gambar oleh wartawan dan jurugambar dengan ketara dalam keadaan sukar seperti cahaya rendah atau gelap.

X90 Pro menggunakan penderia IMX989 satu inci terbesar dalam industri, saiz yang sama seperti penderia pada kamera kompak kad hitam Sony.

Ia turut disertakan apertur besar f/1.75 bagi meningkatkan pengambilan cahaya dengan ketara, supaya menambah baik butiran imej dengan lebih jelas.

Berbanding dengan model lain dengan penderia satu inci, apertur besar f/1.75 X90 Pro dan saiz piksel besar 3.2 pm (4 dalam 1) meningkatkan pengambilan cahaya setiap piksel, membolehkan imej malam yang lebih terang dan tulen.

Berbanding dengan X80 Pro, kawasan fotosensitif sensor GNV gen baharu meningkat sebanyak 77 peratus, dan kapasiti pengambilan cahaya atau foto sensitifnya meningkat sebanyak 43 peratus.

Kurang gegaran

Selain penderia ultra penderiaan IMX989, X90 Pro juga menampilkan teknologi OIS autonomi dan bebas yang dibangunkan sendiri.

Ia memberikan kestabilan yang lebih pintar dan tepat, mengurangkan kesukaran pengimejan yang disebabkan oleh gegaran telefon, supaya wartawan dan jurugambar boleh menghasilkan imej malam yang lebih jelas.

Image

Keupayaan penstabilan X90 Pro adalah dua kali lebih tinggi berbanding OIS standard.

Ia juga menyokong Active Centering OIS, supaya sudut penstabilan tambahan boleh dicapai, secara tidak langsung mengurangkan calitan antara bingkai dan gerakan kabur dengan ketara.

Ditambah dengan potret bokeh dan algoritma HD yang dipertingkatkan, lensa dapat menghasilkan potret halus dan berkualiti tinggi yang menyerlahkan subjek.

Video 4K

Rakaman video dalam keadaan cahaya malap kekal sebagai tunjang Achilles untuk kebanyakan telefon pintar, tetapi ia juga merupakan tempat telefon dengan prestasi pengimejan terbaik benar-benar boleh bersinar.

Siri vivo X90 mengangkat tahap peningkatan baharu dalam kualiti video dengan rakaman video 4K.

Berbanding dengan generasi sebelumnya, siri vivo X90 menampilkan perkakasan asas yang memberikan resolusi yang lebih baik, serta algoritma dinaik taraf yang boleh meningkatkan imej secara keseluruhan.

Semua ini membolehkan wartawan dan jurugambar mencapai hasil yang lebih baik apabila merakam pada waktu malam.

Dengan siri vivo X90, wartawan dan jurugambar boleh melihat pratonton imej dalam masa nyata semasa merakam.

Mereka juga boleh menjadikan pratonton lebih cerah untuk melihat imej dengan lebih jelas, seolah-olah menggunakan viewfinder elektronik yang terdapat pada kamera profesional.

Image

Ini bukan sahaja meningkatkan pengalaman wartawan dan jurugambar semasa merakam pada waktu malam, tetapi juga membolehkan mereka menumpukan pada bingkai video sambil memudahkan mereka mencari komposisi yang betul dalam keadaan cahaya yang malap.

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat