Ulasan Puad Boleh Jauhkan Sokongan Pengundi PH Kepada Umno – Rafizi

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli mengingatkan Datuk Puad Zarkashi bahawa mereka kini dalam kapal yang sama dan mengharapkan sokongan undi sesama parti pada pilihan raya negeri (PRN) akan datang.

Rafizi yang juga Timbalan Presiden PKR memberitahu Puad yang juga ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno itu agar mengelakkan diri daripada membuat ulasan yang akan menjauhkan penyokong PH.

“Umno adalah Kerajaan Perpaduan bersama Pakatan Harapan (PH), Umno perlu bergantung kepada undi penyokong PH pada PRN akan datang.

“Satu-satunya perkara yang saya harap orang seperti Puad harus ingat ialah kita kini bersama dalam Kerajaan Perpaduan.

“PRN akan datang termasuk di kubu kuat PH seperti Selangor, Pulau Pinang dan Negeri Sembilan. Umno memerlukan sebanyak undi PH seperti mereka memerlukan undi sendiri untuk memenangi kerusi di negeri-negeri ini.

“Sebaik-baiknya jangan kacau dan tolak pengundi PH. Sebab itu saya tidak berkata apa-apa tentang Umno kerana saya mahu fokus pada tugas saya dan rakan-rakannya (Umno) dalam kabinet memahami perkara ini sepenuhnya,” kata Rafizi, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Puad semalam yang mendakwa dirinya tidak melakukan sebarang langkah signifikan untuk meningkatkan ekonomi negara.

Atas sebab itu, Puad berkata, kini timbul spekulasi mengenai rombakan Kabinet yang akan berlaku.

Rafizi memberi amaran sudah ada reaksi negatif daripada penyokong PH berhubung kenyataan seumpama itu daripada rakan-rakan mereka dalam Umno.

Menjawab sindiran Puad bahawa sebagai menteri “tidak boleh biasa-biasa” Rafizi berkata dia tidak merasakan keperluan untuk menjelaskan tindakannya kepada semua.

“Terdapat kekurangan komunikasi dan pemahaman antara apa yang saya katakan dan lakukan serta keputusan akhirnya.

“Saya telah membina rekod prestasi saya dengan memberi tumpuan kepada apa yang perlu dilakukan kerana saya faham tugas saya adalah untuk membetulkan struktur dan membina kekuatan dan kamu lihat iniakan datang kemudian.

“Begitu juga dengan ekonomi. Kita mempunyai banyak masalah struktur (untuk diselesaikan),” katanya.

Rafizi berkata dirinya mendapat pengiktirafan daripada komuniti pelaburan di luar negara kerana mereka memahami apa yang dia cuba lakukan sebagai Menteri Ekonomi.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat