Kubur P Ramlee, Saloma jadi lokasi ziarah pertama Melly Goeslaw sebaik tiba di KL

- Advertisement -

Kuala Lumpur: Penyanyi dan komposer terkenal Indonesia, Melly Goeslaw menziarahi pusara Allahyarham Tan Sri P Ramlee dan isteri, Allahyarham Puan Sri Saloma di Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang, di sini, sebagai perkara pertama yang dilakukannya sebaik tiba di ibu kota semalam.

Melly menjelaskannya pada sidang media pengumuman penganjuran Konsert Ada Apa Dengan Melly? Live In Kuala Lumpur (KL) di sebuah hotel terkenal, hari ini.

Menerusi perkongsiannya di Instagram, penyanyi lagu Jika, Gantung dan Denting ini turut memuat naik gambar ziarahnya bersama suami, Anto Hoed ke pusara seniman dan seniwati lagenda negara itu serta kesempatan bertemu dengan cucu Saloma.

“Sudah lebih dari 10 tahun kami tidak ke Kuala Lumpur. Banyak yang ‘meminang’ saya untuk mengadakan konsert di sini. Tapi, rasa kagum saya terhadap Almarhum P Ramlee, membuat saya berfikir sangat panjang.

“Saya ingin mendapat rakan yang sejiwa dengan keinginan saya dalam konsep dan segalanya. Terlalu kagum saya dengan ilham ‘genius’ dalam karya-karya seninya dan kisah semasa hidup Almarhum yang amat menginspirasi saya dalam bermuzik,” tulisnya.

Menurut Melly, dia juga baru difahamkan P Ramlee mempunyai darah keturunan Aceh.

“Doa tulus dari kami untuk Almarhum dan Almarhumah yang bagi saya, meskipun tidak pernah kenal secara langsung tapi punya energi yang sama dalam menghasilkan sebuah karya dan menginginkan karya-karya ini kelak bisa dikenang sebagai sesuatu yang indah di kehidupan selamanya Al-Fatihah,” tulisnya.

Melly berkata, akhirnya menjelang penghujung tahun ini, dia menerima pinangan daripada Iman Tang dan Icon Entertainment untuk membuat konsert di Kuala Lumpur, pada awal tahun depan.

Konsert dengan judul Ada Apa Dengan Melly? Live In Kuala Lumpur ini akan berlangsung di Plenary Hall, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada 3 Februari tahun depan.

Harian Metro

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat