BTS dicalon Anugerah BRIT pula

- Advertisement -

Seoul: Kumpulan BTS mencipta sejarah lagi apabila menjadi artis Korea pertama dicalonkan dalam acara berprestij Anugerah BRIT yang bakal berlangsung pada 11 Mei ini.

BTS dicalonkan dalam kategori Kumpulan Antarabangsa Terbaik di mana mereka bersaing dengan nama-nama hebat termasuk Foo Fighters, Run The Jewels, Haim and Fontaines DC.

Semalam, British Phonographic Industry (BPI) mengumumkan secara rasmi calon-calon bertanding untuk Anugerah BRIT dan kumpulan itu menerima pencalonan sulung mereka.

Menjadi acara berprofil tinggi untuk muzik industri British, setiap tahun anugerah itu mengiktiraf pencapaian karier seni artis. Kategori Kumpulan Antarabangsa Terbaik itu kembali dimasukkan dalam anugerah selepas ditiadakan tahun lalu.

Tahun ini, pencalonan didominasi penyanyi pop sensasi, Dua Lipa. Dua dicalonkan dalam kategori Artis Wanita Solo Terbaik, British Single, dan Album Terbaik.

Acara itu bakal dihoskan Jack Whitehall dan dijadualkan berlangsung di O2 Arena, London.

Terdahulu, BTS turut dicalonkan di Anugerah Grammy dalam kategori Persembahan Pop Duo/Berkumpulan Terbaik namun tewas kepada Lady Gaga dan Ariana Grande.

Agensi

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat