Perbanyakkan Bantuan Untuk Golongan Ibu Tunggal – Wanita UMNO

- Advertisement -

 CYBERJAYA: Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Dr. Noraini Ahmad mencadangkan agar bantuan kepada golongan wanita khususnya ibu tunggal dan warga emas perlu diperbanyakkan.

 

Wanita adalah tulang belakang kepada sesebuah keluarga. Oleh itu, kita perlu ringankan beban yang ditanggung oleh golongan berkenaan khususnya mereka yang bawah B40.

 

“Ketika pandemik Covid-19 berlaku, ianya banyak memberi kesan kepada seluruh dunia, Malaysia pun tidak terkecuali.

 

“Bagi ekonomi negara kita yang terjejas telah memberi kesan kepada pendapatan rakyat. Kerajaan yang prihatin perlu menunjukkan sikap yang bertanggungjawab dengan permasalahan rakyat”, ujarnya.

 

Kerajaan telah menghulurkan bantuan, keluhan rakyat didengari dan kerajaan sedaya upaya meringankan beban yang ditanggung rakyat.

 

Sejajar dengan tema hari kebangsaan “Malaysia Prihatin”, usaha meringankan beban rakyat termasuk golongan wanita perlu juga diperbanyakkan, katanya dalam satu kenyataan hari kemerdekaan disini.

 

“Beliau berharap kerajaan mewujudkan beberapa program kursus secara percuma kepada golongan wanita dan memberi peluang perniagaan secara kecil-kecilan untuk menjana pendapatan seisi rumah,

 

“Apapun, sudah pasti kerajaan lebih cakna dalam merangka pelan strategi bagi membantu rakyat”, katanya. -SuaraTV

 

.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat