KUGIRAN MASDO X THE CHANGCUTERS kolaborasi Mantap Kumpulan Dari 2 Negara

- Advertisement -

Persembahan Mantap kolaborasi kumpulan dari 2 Negara berjaya mengeggarkan pentas Zepp Kuala Lumpur semalam, Konsert yg diberi nama “kugiran Masdo x the chungcuters” berjaya menarik 2000 peminat untuk menyaksikan persembahan mereka.

Konsert ini dianjurkan oleh Kugiran Masdo Empire (KME) dan ini merupakan konsert gabungan pertama dua band berkenaan yang masing-masing popular dengan muzik pop yeh yeh dan rock & roll.

Menurut Ali Sariah selaku vokalis Masdo, dapat bergandingan bersama band ternama dari Indonesia itu merupakan satu hal yang sudah lama diimpikan mereka.

“Ini sebagai platform untuk melebarkan sayap muzik Masdo ke Indonesia dengan lebih luas.

“Bukan mudah untuk membolos industri muzik di sana dan konsert ini semestinya satu peluang keemasan”

“Ini memang impian yang sudah lama kami simpan dan akhirnya telah terlaksana”

Kugiran Masdo yang cukup terkenal dengan hit Bunga Dan Dinda telah ditubuhan pada tahun 2015. Genre Kumpulan mereka adalah irama 60-an Pop Yeh Yeh.

Persembahan Pembukaan dimulakan Kumpulan Kugiran Masdo, yang mana gabungan mempersembahkan lagu lama dan lagu baru dari album mereka, pembukaan persembahan mereka dengan lagu  “Dewi Puspita” “Teruna & Dara” seterusnya lagu popular kumpulan mereka antaranya “Bunga” “Berduka-lara””Kasih & Sayang” “Dinda” “Malam Pesta Rock n Roll” “Bercanda Di Malam Indah”.

Seterusnya Kumpulan The Chugcuters Memulakan Persembahan Mereka dengan lagu “Pria Idaman wanita” “Mengapa sahabat pacarku” dan antara lagu lagu yang popular “Senandung Pertemanan” “Suka-suka” “I Love U Bibeh””Gila-GILAAN”.

“Terus” gabungan persembahan 2 kumpulan dengan lagu “Racun Dunia (TC X masdo)” “Miss flowers twist ( masdo x TC)” “Janji manis (masdo X TC)” dan Penutup “Main Serong (TC x masdo)”.

The chungcuters yang ditubuhkan pada 2004 tersebut mencipta populariti dengan deretan lagu hit mereka yang menjiwai  peminat lokal.

Antara karya yang menaikkan nama mereka di sini adalah Para Idaman Wanita, Hey Nona, Senandung Pertemanan dan Resep Anti Patah Hati.

“Sekurang-kurangnya dapat melepaskan rindu dan mendendangkan lagu yang belum pernah diperdengarkan buat peminat di Malaysia.

“Malah, peluang untuk bergabung bersama Masdo merupakan idea yang hebat. Mereka salah sebuah kugiran Malaysia yang memberi pengalaman muzik terbaik,” kata Tria.

 

 

 

Galeri gambar dibawah :

 

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat