Ismail Sabri Bertemu Pengamal Media Indonesia

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Akrab, itulah gambaran suasana pertemuan Perdana Menteri Ke-9, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan pengamal media Indonesia dalam satu Majlis makan malam yang diadakan di Kuala Lumpur malam tadi.

Delegasi dari negara jiran itu diketuai oleh Presiden Ikatan Wartawan Malaysia – Indonesia (ISWAMI) Indonesia, Asro Kamal Rokan yang juga mantan Pemimpin Redaksi akhbar Republika dan Pimpinan Umum Lembaga Kantor Berita Nasional atau ANTARA.

Turut serta, Ketua Pengarang Jakarta Post, Taufiqurahman; Ketua Pengarang IDN Times, Uni Z Lubis; Ilham Bintang; Ketua Pengarang Cek&Cek / Ketua Dewan Kehormatan Persatuan Wartawan Indonesia (PWI) Pusat, N Syamsuddin; CEO Akar Padi Communication, CH Haesy bersama dua Penasihat ISWAMI Indonesia, Prof OK Saidin Saidin SH M. Hum dan Faris Saleh.

Majlis makan malam tersebut turut dihadiri wakil-wakil media dari Malaysia.

Ismail Sabri berkata, hubungan akrab antara Malaysia dan Indonesia amat penting dan ia harus selalu dijaga serta diperlihara.

“Hubungan baik dua negara ini harus terus dipupuk secara formal dan dengan sentuhan personal. Kedua-dua negara mempunyai hubungan geopolitik yang erat sejak sekian lama”.

“Peranan media amat penting dan mampu menentukan rapat atau renggang hubungan kedua-dua buah negara,” katanya.

Tambah beliau lagi, silaturahim yang terjalin itu akan terus kekal dan mencambahkan buah fikiran demi kepentingan serta kesejahteraan kedua-dua negara.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat