Sultan Ibrahim dipersembah taklimat dan perkembangan projek pengangkutan di Johor

- Advertisement -

KUALA LUMPUR -Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, berkenan menerima mengadap Menteri Pengangkutan, Anthony Loke pada hari ini bagi mempersembahkan taklimat serta perkembangan projek infrastruktur berkaitan pengangkutan yang sedang dilaksanakan di negeri itu.

Pertemuan bersama Sultan Johor berlangsung selama hampir dua jam, dengan menyentuh perkembangan kerja-kerja berkaitan projek Sistem Transit Rapid (RTS), Projek Transit Bas Rapid Iskandar Malaysia (IMBRT) dan Projek Landasan Berkembar Sistem Tren Elektrik Gemas-Johor Bahru.

Sesi mengadap ini adalah kelaziman di mana perwakilan asing mahupun pegawai-pegawai kanan Kerajaan Persekutuan yang mengadakan lawatan kerja ke Johor, akan mengadap Sultan Johor bagi mempersembahkan perkembangan projek atau program-program yang dijalankan di negeri berkenaan.

Anthony dalam hantaran di Facebooknya mencatat beliau mengada Sultan Johor pagi tadi sebelum Majlis Perasmian inisiatif MyBas50 di Larkin Sentral.

“Menjunjung kasih Tuanku! ucap beliau.

Pengangkutan awam di negeri Johor dilihat sedang berkembang dengan pelan perancangan pembangunan pengangkutan awam yang akan dilaksanakan dalam beberapa tahun mendatang.

Selain Program Bas Muafakat Johor yang telah dilaksanakan sejak 2016, program Bus Rapid Transit (BRT), Projek Laluan Rel Berkembar dan Rapid Transit System (RTS) juga dilihat akan mengubah mod pengangkutan di negeri Johor, khususnya di kawasan Iskandar Malaysia.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat