PRN Melaka: PN tawar calon berkualiti, tiada sejarah penyelewengan – Wan Saiful

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – “Kami ada calon-calon yang berkualiti yang akan kami tawarkan. Yang penting, calon-calon kami adalah (mereka) yang berintegriti, tiada sejarah penyelewengan dan terbukti komited untuk berkhidmat kepada rakyat Melaka,” demikian jaminan yang ditawarkan Ketua Penerangan Bersatu, Wan Saiful Wan Jan.

Menurut beliau, Perikatan Nasional (PN) akan mempertaruhkan individu berpengalaman serta muka baharu sebagai calon parti itu bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka pada 20 Nov ini.

Wan Saiful mengesahkan perkara itu berkata, kesepakatan itu dicapai hasil perbincangan bersama komponen PN.

PN dianggotai Bersatu, PAS, Gerakan, Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) dan Parti Progresif Sabah (SAPP).

“Kami akan pastikan mereka membawa kemakmuran kepada negeri Melaka dan bukan membina empayar kekayaan peribadi,” katanya menerusi aplikasi WhatsApp memetik Bernama.

Sementara itu, Wan Saiful menerusi catatan di Facebook berkata gabungan itu akan berkempen menggunakan platform media dalam talian dan media cetak sebagai usaha memastikan rakyat mendapat maklumat.

Ia susulan langkah Kementerian Kesihatan (KKM) yang mengenakan larangan untuk sebarang aktiviti, perhimpunan atau majlis sosial berkaitan pilihan raya termasuk penganjuran majlis-majlis pelancaran jentera pilihan raya berkuat kuasa Isnin lepas sehingga 27 Nov.

“Media dalam talian dan media cetak akan menjadi platform utama kami dan kami akan sediakan aktiviti penerangan yang sesuai untuk mendekati pengundi. Pada masa yang sama, saya minta pihak berkuasa memperhalusi mekanisme pelaksanaan SOP (prosedur operasi standard) ini,” katanya.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh penamaan calon bagi PRN Melaka pada 8 Nov manakala tarikh mengundi pula pada 20 Nov.

PRN Melaka diadakan susulan pembubaran DUN Melaka pada 4 Okt lepas apabila empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) bertindak menarik sokongan terhadap kepimpinan Ketua Menteri Sulaiman Md Ali.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat