“Kemarahan berlarutan tak untungkan sesiapa, bertindak matang” – Agong

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim menggesa isu stoking kalimah Allah tidak terus diapi-apikan memandangkan baginda sudah menitahkan supaya tindakan diambil mengikut lunas undang-undang.

Sultan Ibrahim bertitah, menegaskan semua pihak berhenti mengambil kesempatan ke atas isu sarung kaki tertera kalimah Allah dan perkara ini juga kini sedang melalui proses perundangan.

“Saya telah menitahkan untuk tindakan diambil mengikut lunas undang-undang, maka tidak perlu lagi untuk mana-mana pihak terus mengapi-apikan kemarahan secara berterusan.

“Tindakan diambil bukanlah untuk menghukum semata-mata, tetapi sebagai pengajaran dan peringatan kepada semua untuk menjaga sensitiviti rakyat Malaysia,” titah Seri Paduka Baginda dalam kenyataan pada Rabu.

Titah Agong lagi, adalah lebih baik untuk masyarakat mengambil iktibar daripada kejadian ini dan berusaha untuk mengeratkan lagi perpaduan.

“Kemarahan yang berlarutan tidak akan menguntungkan sesiapa. Semua pihak, terutamanya pemimpin masyarakat perlu bertindak matang.

“Ajaklah rakyat ke arah perpaduan, bukan perpecahan.

“Inilah peluang untuk mendapat pemahaman yang lebih baik antara satu sama lain dalam masyarakat kita yang majmuk, agar perkara sebegini tidak berulang lagi,” titah Seri Paduka Baginda.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat