Umno-BN Jadi Mangsa Kempen ‘Mind Setting’ Buruk PH

PONTIAN – Kempen ‘Mind Setting’ dan sentimen buruk selama 18 bulan oleh Pakatan Harapan (PH) sebelum ini menyebabkan rakyat terpedaya dengan strategi untuk menumbangkan UMNO-BN pada PRU14 tahun 2018 dahulu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata kempen dengan memainkan sentimen memburukkan UMNO-BN itu telah meracuni dan memperdaya fikiran rakyat.

“Sedangkan semua itu adalah untuk memperdayakan minda rakyat supaya mempercayai segala apa yang mereka perkatakan demi untuk menjatuhkan sebuah kerajaan yang telah melakukan segalanya untuk rakyat.

“Janji menggunung PH juga telah menyebabkan rakyat termakan gula-gula manis sehingga segala sistem dan amalan baik untuk rakyat dirosakkan atas nama ‘Rejim Baharu’,” katanya dalam ucapan pada Majlis Bersama Jentera BN DUN Pulai Sebatang bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor di Dewan UMNO Pontian di sini hari ini.

Mahdzir berkata, PH yang kemudiannya memerintah negara selama 22 bulan juga telah membatalkan pelbagai projek pembangunan yang bermanfaat kepada rakyat dan negara.

Jelasnya, lebih buruk lagi, situasi ekonomi negara dan pelaburan semakin menjunam kesan daripada dasar-dasar PH yang bertentangan dengan asas ekonomi.

“Kita dapat melihat situasi jelas dalam kalangan rakyat berdiam diri dan tidak menyanggah apabila kerajaan PH tumbang selepas 22 bulan memerintah.

“Itu adalah petanda bahawa rakyat sememangnya bersetuju bahawa kerajaan PH tidak layak mentadbir negara kerana mereka telah merosakkan sistem dalam negara ini yang dibina oleh BN,” katanya.

Justeru tegas Mahdzir, rakyat di Johor diingatkan agar tidak terpedaya sekali lagi dengan segala dakyah PH dalam setiap kempen pada PRN Johor yang bermula hari ini.