Kalahkan Crystal Palace, Liverpool Di Langkah Terakhir Julang Kejuaraan EPL

- Advertisement -

Anfield: Liverpool mengalahkan Crystal Palace seterusnya meletakkan kelab itu pada fasa terakhir untuk menjulang kejuaraan Liga Perdana.

Trent Alexander-Arnold membuka jaringan melalui sepakan percuma menarik pada separuh pertama, menendang bola ke atas, melepasi pertahanan Crystal Palace untuk bola mencecah jaring di penjuru atas.

Mohamed salah kemudian memanfaatkan dengan mudah peluang dari hantaran Fabinho, dengan memerangkap pertahanan Crystal yang sudah hilang kawalan.

Pemain Mesir itu kemudian menuju gawang dan dengan tenang menendang bola melepasi Wayne Hennessey yang tidak berdaya untuk menghalang jaringan tersebut.

Separuh masa kedua bermula dengan Liverpool meneruskan penguasaan. Jaringan Fabinho dari jarak jauh meletakkan Liverpool terus ke hadapan, sebelum Sadio Mane menunjukkan satu lagi aksi menakjubkan apabila tenang menyudahkan hantaran silang dan menewaskan penjaga gol.

Kemenangan itu membawa pasukan Jurgen Klopp semakin hampir untuk meraih gelaran pertama mereka dalam tempoh 30 tahun.

Sekiranya Manchester City gagal mengalahkan Chelsea malam esok, kejuaraan Liverpool akan dimuktamadkan. Sekiranya gagal, Liverpool mempunyai satu lagi peluang untuk merangkul piala di Etihad pada 2 Julai nanti – Independent

Olahan dan terjemahan: SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat