India Pesan Peluru Berpandu Canggih Dibawah Kuasa Darurat

- Advertisement -

NEW DELHI: Dengan ketibaan pesawat pejuang Rafale di negara itu di tengah-tengah perselisihan dengan China, Tentera Udara India semakin meningkatkan kemampuan pesawat tempur tersebut apabila melengkapkannya dengan peluru berpandu HAMMER dari Perancis.

Pesanan untuk peluru berpandu HAMMER dengan kemampuan untuk menyerang semua jenis sasaran darat pada jarak sekitar 60-70 km, sedang diproses di bawah kuasa darurat untuk pemerolehan yang diberikan kepada tentera India oleh kerajaan Narendra Modi.

“Pesanan untuk peluru berpandu HAMMER sedang diproses dan pihak berkuasa Perancis telah bersetuju untuk memberikannya kepada kami dalam waktu singkat untuk digunakan bersama pesawat tempur Rafale kami,” kata sumber kerajaan kepada ANI.

Berdasarkan keperluan mendesak untuk peluru berpandu ini oleh tentera udara India, pihak berkuasa Perancis akan mengirimkan sistem berkenaan dari stok sedia ada, yang sepatutnya untuk kegunaan beberapa pelanggan lain, kata mereka.

HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range) adalah senjata udara-ke-darat jarak sederhana yang direka dan dihasilkan untuk Tentera Udara dan Tentera Laut Perancis pada mulanya – TimesOfIndia.com

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat