23 Lokaliti Di Sabah, Satu Di Pahang Dikenakan PKPD Bermula Rabu – MKN

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Sebanyak 23 lokaliti di Sabah dan satu di Pahang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula Rabu ini hingga 7 Sept.

Ketua Pengarah Keselamatan Negara Majlis Keselamatan Negara (MKN) Datuk Rodzi Md Saad berkata PKPD di Sabah melibatkan Kampung Cenderamata 2 dan Kampung Cempaka di Likas, Kampung Inanam Laut dan Kampung Bambangan di Inanam serta Kampung Kelingau, Kampung Lapasan dan Taman Kuala Menggatal di Kota Kinabalu.

Empat lokaliti di Penampang melibatkan Delta Height, Kampung Sindaanan, Rainfield Garden dan Maju Kota Lights Industry di Jalan Lama Penampang manakala empat lagi di Tawau melibatkan Kampung Tanjung Batu Tengah, Taman Ranggu Saujana, Kampung Sungai Tamang di Pulau Sebatik serta Tanjung Batu Laut, Logpon turut dikenakan PKPD.

Beliau berkata lokaliti lain di Sabah ialah Kampung Pelangi, Kampung Sri Manis dan Ladang Sungai Pin di Kinabatangan, Perumahan Ladang Felda Sahabat 55 dan Taman Perumahan Satu di Lahad Datu, Taman Limauan di Kinarut dan Kampung Mondikot di Papar, Ladang Mawang di Kalabakan serta Kem Sawmill (kilang papan) Mengayam Sri Arjuna di Sipitang.

“Satu lokaliti di Pahang yang dikenakan PKPD pula ialah Felda Kota Gelanggi 2 di Jerantut,” katanya dalam kenyataan hari ini. – Bernama

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat