Dimash Menerima pingat Cancellor Dari Universiti Malaysia

- Advertisement -

Dimash Qudaibergen, penyanyi Kazakh, telah dianugerahkan Pingat Canselor oleh City University Malaysia.

Majlis penganugerahan telah diadakan di Hotel W, Kuala Lumpur pada 22 Jun 2023 (Khamis). Pingat Canselor adalah salah satu anugerah paling berprestij yang dianugerahkan oleh City University Malaysia. Ia mengiktiraf sumbangan individu yang berpengaruh dalam meningkatkan fabrik masyarakat.

Majlis tersebut dihadiri oleh pengurusan kanan City University Malaysia iaitu Datin Rohaidah Shaari, Pengasas dan Pengarah Urusan, Profesor Dr Mustaffa Halabi Bin Azahari, Naib Canselor, Profesor Dr Brian, Naib Canselor Kerjasama Antarabangsa, Profesor Dr. Rosnizah Shaari, Timbalan Naib Canselor Perkhidmatan Korporat, Kelestarian dan Pendaftar, dan Sara Oshaghi, Pengarah Pemasaran.

Dalam ucapan penerimaan anugerah Dimash, dia bercakap tentang keterujaannya dan bagaimana hatinya tersentuh.

“Saya tidak dapat menyatakan betapa bersyukurnya saya. Terdapat banyak orang di dunia, dan lebih ramai orang yang lebih baik dan lebih rajin daripada saya. Saya agak bertuah kerana memperoleh pencapaian ini. Saya ingin berterima kasih kepada Allah atas segala-galanya, dan keluarga saya atas sokongan mereka sepanjang perjalanan,” katanya.

Dimash, yang berasal dari Kazakhstan, memenangi hadiah pertama dalam Festival Seni Antarabangsa “Звонкие голоса Байконура” pada tahun 2010.

Dia kemudiannya memulakan hidupnya sebagai seorang artis. Pada tahun 2017, Dimash menyertai rancangan nyanyian Cina yang dipanggil “Singer 2017”. Artis berbakat itu mula dikenali di China selepas itu, keupayaannya yang tidak boleh dipertikaikan menjadikannya seorang selebriti antarabangsa.

Dimash bersedia untuk membuat persembahan konsert solonya “Dimash Qudaibergen Live in Malaysia” pada 24 Jun (Sabtu), 8.30 malam. Persembahan beliau, yang dianjurkan oleh ACO Media dan Kwan’s International, anjuran bersama Metalive World dan AMM, dan ditaja oleh Vsing akan diadakan di Axiata Arena, Bukit Jalil.

Harus diingat bahawa penyanyi terkenal Malaysia, Datuk Seri Siti Nurhaliza akan menjadi tetamu istimewa semasa persembahannya.

Semasa ditanya alasan Dimash menjemput Siti Nurhaliza sebagai tetamu khas konsertnya, Dimash berkata dia menyukai seni tradisi Malaysia, dan berpendapat Siti Nurhaliza mempunyai suara yang Merdu, pastinya berbesar hati untuk mengadakan persembahan bersamanya di atas pentas dalam depan peminat Malaysia.

“Saya perlu mengakui bahawa terdapat beberapa kesukaran semasa proses penyediaan kerana kami tinggal di negara yang berbeza, tetapi kami akan melakukan yang terbaik untuk menyampaikan konsert yang menakjubkan kepada peminat.”

Jika anda ingin merasai Aura Dimash, anda tidak boleh terlepas konsert “Dimash Qudaibergen Live in Malaysia”. Tiket dijual sekarang dan berharga RM1,288 (VIP), RM988 (CAT1), RM788 (CAT2), RM588 (CAT3), dan RM388 (CAT4), semua harga yang dinyatakan tidak termasuk yuran tempahan dan yuran transaksi. Orang ramai dialu-alukan untuk melayari laman web tiket untuk maklumat lanjut.

Sila nantikan laman Facebook dan Instagram ACO Media untuk maklumat terkini mengenai “Dimash Qudaibergen Live in Malaysia”.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat