Zul Ariffin terkejut bolos empat pencalonan ABPBH 35

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Terlalu sibuk penggambaran filem kepolisan terbaharu berjudul Syerif arahan Syafiq Yusof menyebabkan aktor bertubuh sasa, Zul Ariffin terlepas pandang pencalonannya dalam Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-35, tahun ini.

Membolosi tiga kategori dengan empat pencalonan iaitu Aktor Drama Popular, Aktor Filem Popular serta dua pencalonan bagi kategori Ekstra! iaitu Couple Filem Popular menerusi naskhah J2: J Retribusi dan Tablis Iblis.

Zul yang ditemui di set penggambaran filem Syerif di Lapangan Terbang Lama, Tentera Udara Diraja Malaysia, Sungai Besi mengakui terkejut dengan pencalonan berkenaan.

Tidak berhasrat menarik diri seperti keputusan pernah dilakukan dua tahun lalu, aktor berusia 36 tahun itu sebaliknya tidak sabar memeriahkan malam kemuncak ABPBH 35 yang bakal berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 21 Julai depan.

“Saya terkejut dengan pencalonan ini, malah tidak menyedari nama dicalonkan.

“Sejak kebelakangan ini, jadual saya padat dengan penggambaran sehingga pulang lewat malam setiap hari. Ini menyebabkan saya terlepas pandang mengenai pencalonan dalam ABPBH 35.

“Soal menang atau kalah, saya serahkan sepenuhnya kepada peminat untuk menilainya.

“Saya tidak meletakkan apa-apa harapan kerana jika kita lihat banyak nama yang rancak dalam industri sekarang ini. Saya hanya tidak sabar untuk menghadiri ABPBH 35 untuk memeriahkan acara tanpa perlu memakai pelitup muka,” katanya kepada BH Online.

 

Zul teruja dapat menunaikan fardu Haji, namun perlu mempersiapkan fizikal dan mental bagi menghadapi lautan manusia serta cuaca panas mencecah sehingga 45 darjah celcius. - NSTP/Eizairi Shamsudin
Zul teruja dapat menunaikan fardu Haji, namun perlu mempersiapkan fizikal dan mental bagi menghadapi lautan manusia serta cuaca panas mencecah sehingga 45 darjah celcius. – NSTP/Eizairi Shamsudin

 

Walaupun teruja menghadiri ABPBH 35, namun kata Zul, dia perlu melihat jadualnya memandangkan bakal menunaikan fardu Haji pada 10 Jun hadapan.

Berkongsi perasaannya bakal menunaikan haji, Zul mengakui, sangat teruja namun perlu mempersiapkan fizikal dan mental bagi menghadapi lautan manusia dan cuaca panas yang dijangka mencecah sehingga 45 darjah celcius.

“Soal debaran tidaklah terasa memandangkan saya ada pengalaman mengerjakan umrah sebanyak tiga kali. Perasaan lebih kepada teruja dan tidak sabar hendak melihat suasana dan bersesak dalam lautan manusia.

“Sebenarnya, saya belum berkesempatan menghadiri kursus haji kerana terlalu sibuk dengan penggambaran.

“Sebaik selesai penggambaran pada Ahad ini, barulah saya akan membuat persiapan untuk mengerjakan haji termasuk menghadiri kursus. Saya ada tempoh kurang dua minggu sahaja untuk membuat persiapan,” kata Zul.

Berita Harian

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat