Malaysia International Film Festival menyampaikan “Anugerah Pencapaian Filem Cemerlang” kepada pelakon Aaron Kwok

- Advertisement -

Kuala Lumpur, 21 Jun 2023) Malaysia International Film Festival ( MIFFest ) hari ini telah memberikan “Anugerah Pencapaian Filem Cemerlang” yang bermakna kepada seorang pelakon hebat yang memiliki pelbagai bakat, Aaron Kwok. Anugerah yang diiktiraf ini menegaskan kedudukan tidak terkalahkan beliau dalam industri hiburan dan filem.

Aaron Kwok telah menghabiskan kerjayanya selama puluhan tahun, terkenal dengan kemahiran lakonan yang hebat dalam filem komersial dan filem bebas yang mendapat pujian.

Beliau telah memenangi pelbagai anugerah “Aktor Terbaik” di Golden Horse Awards dan Hong Kong Filem Awards. Terutamanya, beliau telah memenangi “Anugerah Aktor Terbaik” di Golden Horse Awards selama dua tahun berturut-turut pada tahun 2005/06, menjadi bualan hangat pada masa itu. Beliau telah memenangi pelbagai anugerah pelakon, yang pastinya mengesahkan prestasi cemerlang dan kemahiran lakonannya dalam filem itu.

Persembahan cemerlangnya bukan sahaja membuatkan penonton tidak dapat dilupakan, malah mendapat pujian tinggi daripada industri dan kutipan pawagam.

Namun, keistimewaan Aaron Kwok tidak hanya terletak pada bakatnya, tetapi juga komitmen yang kukuh untuk menggunakan platformnya untuk kebaikan orang ramai.

Melalui amal jariah, beliau telah menunjukkan esensi sejati seorang seniman yang memberi sumbangan kepada masyarakat, menggunakan kejayaannya untuk memberikan impak positif kepada masyarakat.

Melalui usaha amalnya, beliau menunjukkan hakikat seorang seniman yang berdedikasi dalam memberikan sumbangan kepada masyarakat, menggunakan kejayaannya untuk memberikan impak yang positif kepada masyarakat.

Pengasas dan Pengerusi MIFFest, Joanne Goh, dalam kenyataan penghargaan menyatakan, “Aaron Kwok bukan sahaja seorang pelakon yang cemerlang, tetapi juga seorang seniman yang mempunyai rasa tanggungjawab sosial. Usaha-amalnya membuktikan perpaduan antara seni dan kemanusiaan, serta komitmen yang tulus dalam meningkatkan kehidupan orang lain.”

Aaron Kwok menerima “Anugerah Kejayaan Filem Cemerlang” dengan perasaan bangga dan mengucapkan terima kasih dengan tulus, “Sebagai seorang pelakon, saya akan terus bekerja keras untuk melakukan kerja yang baik dalam setiap peranan, dan membalas budi penonton dan masyarakat atas sokongan dan sukai dengan persembahan yang lebih baik! Saya akan menghargai semua pujian, ini adalah pendorong di sebalik usaha saya, saya akan terus menjadi pelakon yang baik dengan hati saya! Saya berharap untuk berkongsi lebih banyak filem baru saya dengan anda!”

Dia juga mengajak semua artis dan pengamal industri hiburan untuk bersama-sama berusaha memberikan sumbangan yang lebih besar kepada pembangunan dan kesejahteraan masyarakat melalui bakat dan pengaruh mereka.

“Anugerah Pencapaian Filem Cemerlang” yang diterima oleh Aaron Kwok akan selamanya terukir dalam sejarah MIFFest, dan sebuah majlis pencetakan tapak tangan juga diadakan semasa upacara tersebut. Upacara ini penuh dengan kehormatan dan kemuliaan, dengan Aaron Kwok meninggalkan bekas tapak tangannya yang abadi, menambah halaman gemilang dalam sejarah MIFFest dan memberi inspirasi kepada lebih ramai orang untuk mencapai kecemerlangan dan memberikan perubahan positif kepada masyarakat melalui seni dan pengaruh mereka.

MIFFest ke-6 akan diadakan di Lalaport BBCC dari 23 hingga 29 Julai 2023, manakala majlis anugerah akan diadakan di Zepp , Kuala Lumpur pada 29 Julai 2023 .

Untuk butiran lanjut mengenai MIFFest ke-6 pada 2023, sila layari miffest.com.my atau platform sosial.

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat