Video: Lelaki India Maki Pengkritik Ustaz Ebit Liew

- Advertisement -

Kuala Lumpur – Marah dengan sikap segelintir masyarakat yang suka mengkritik, seorang lelaki tampil membela penceramah terkenal, Ustaz Ebit Liew.

Kalai Chelvan Berta melalui satu klip video di laman Facebook memuji pendekatan yang dilakukan oleh itu sambil menyeru agar beliau jangan berhenti dari menghulurkan bantuan.

“Saya nak ucapkan jutaan terima kasih kepada pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Liew. Teruskan niat (dan) usaha murni anda dalam (memberikan) bantuan.

“Jangan berhenti walaupun dikecam sekalipun. Hanya sekor 2 ekor (yang kecam) sebab tak tahu nak buat apa jadi mereka hanya nak cari kesalahan.

“Jadi ustaz jangan berhenti, teruskan sahaja (sebab) Tuhan tahu niat dan apa yang anda buat kerana ramai orang yang perlukan bantuan anda,” jelasnya.

Melalui klip video berdurasi 2 minit 16 saat itu, Kalai dilihat agak emosi terhadap para pengkritik Ustaz Ebit Liew.

“Untuk seekor 2 ekor (pengkritik) ini, eh lahanat, lahabau (dan) hawau (kalau) kau sendiri tak boleh buat dan bantu, janganlah kecam. (Biar) orang lain yang boleh (menyumbang) untuk bantu.

“Kau duduk diam-diam (dan) tutup mulut. Biarkan mereka nak buat baik dengan apa cara sekali (walaupun) cari sampai ke lubang cacing (mereka yang perlukan bantuan) biarkan,” bidasnya lagi.

Sehingga kini, klip video tersebut telah ditonton hampir 83 ribu pelayar dan menerima 6.6 ribu Like sebagai tanda sokongan.

Terdahulu SuaraTV melaporkan beberapa orang pegawai di pejabat Menteri Besar Kedah mengecam tindakan Ustaz Ebit Lew yang memberikan bantuan di negeri itu.

Mereka mendakwa usaha yang dilakukan telah menyebabkan mereka difitnah oleh masyarakat.

Tidak cukup dengan itu, seorang penceramah bebas turut mengeluarkan kritikan sambil menyifatkan usaha tersebut sebagai cuba mengambil kesempatan. – SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat