10,000 Bilik Kuarantin Untuk Rakyat Malaysia Pulang Dari Luar Negara

- Advertisement -

PETALING JAYA – Kerajaan menyediakan 10,000 bilik untuk dijadikan pusat kuarantin sebagai langkah persediaan menghadapi kepulangan sejumlah besar rakyat termasuk dari Singapura.

Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob berkata, setakat ini tiada gelombang kepulangan besar-besaran rakyat Malaysia dari Singapura susulan kerajaan republik itu melanjutkan tempoh memutuskan rantaian jangkitan sehingga 1 Jun ini.

“Setakat ini belum ada kepulangan besar-besaran, malah walaupun kilang ditutup di Singapura, kerajaan Singapura masih memberi peluang kepada mereka (rakyat Malaysia) tinggal di sana, tapi untuk mereka pulang kita belum dapat maklumat lengkap dari Singapura, kita juga minta menteri Sumber Manusia berunding dengan kerajaan Singapura.

“Kalaupun ada kepulangan, ia akan dibuat secara berperingkat, bukan dalam jumlah besar, berapa jumlahnya itu nanti akan diputuskan hasil perbincangan menteri Sumber Manusia dengan Singapura.

“Kita sediakan 10,000 bilik untuk digunakan sebagai pusat kuarantin sebagai langkah persediaan untuk kepulangan rakyat dalam jumlah yang besar,” katanya ketika sidang media di Putrajaya hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai nasib rakyat Malaysia di Singapura, susulan keputusan negara itu melanjutkan tempoh pemutusan rantaian jangkitan sehingga 1 Jun.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat