Zoey Rahman Melancarkan sambal nengar dan skincare Mikaseries

- Advertisement -

Setelah hampir 7 tahun fasa jatuh dan bangun dalam duni peniagaan, Zoey Rahman atau nama sebenranya adalah Mohd Hairey Azhar B Abd Rahman yang merupakan pelakon, pengacara dan usahawan masih meletakan dirinya dalam proses belajar dan memahami selok belok peniagaan.

“Bagi saya ilmu itu adalah perkara asas yang paling penting jika seseorang mahu menceburi sesuatu bidang dan ingin berjaya. Sebelum ini saya sering mengikuti kursus latihan jangka pendek dan ianya masih belum mencukupi kerana semakin digali semakin banyak yang pertu kita tahu dan belajar” —Zoey Rahman

Zoey Rahman yang mula berjinak dalam dunia perniagaan dan menubuhkan syarikat miliknya Mikaseries Sdn Bhd 7 Tahun yang lalu, rasa terpanggil untuk memulakan perniagaan kerana terfikir sebagai anak seni beliau perlu menyediakan backup plan untuk jangka masa panjang.

“Jadi anak seni kena bijak mengatur masa depan. Kerana industri hiburan di negara kita bukantah seperti Hollywood. Ada masa kita di atas dan ada masa kita di bawah. Oleh itu kena selalu bijak mengendalikan pendapatan yang ada dan jangan sesekali boros dan rasa duit yang kita dapat tu banyak dan takkan habis. Saya selalu dinasihatkan dari awal agar kembangkan pendapatan yang ada dan jangan sesekali terfikir untuk mewah berbelanja. Atas kesedaran itu saya mulakan perniagaan sewaktu saya sedang rancak menerima tawaran berlakon dan pengacaraan”

Malah Zoey Rahman mengaku sedikit pun tidak pernah terasa atau malu dengan kata – kata segelinitir pihak yang tertawa sinis apabila beliau mula mengeluarkan skincare dan kosmetik di bawah jenama beliau sendiri — Mikaseries 7 tahun lalu.

“Saya tak kisah apa yang orang cakap, sebab masa depan saya dicorakkan oleh diri sendiri. Alhamdulillah berkat kesabaran dan bantuan team, kami berjaya mengembangkan perniagaan dan melepasi piawaian untuk meletakkan jenama produk Mikaseries ke lebih 140 rangkaian Watsons Malaysia dan mensasarkan untuk masuk ke lebih 200 rangkaian Watsons seluruh Semenanjung termasuk Sabah dan Sarawak penghujung tahun ini. Selain Watsons kami juga ada menerima tawaran dari beberapa jenama rangkaian lain tapi terpaksa diketepikan buat masa ini kerana Mikaseries telah menjalinkan kontrak secara Eksklusif untuk Watsons Malaysia”

Selain itu Zoey Rahman turut merase terharu apablia jenama Kosmetik den set penjagean skincare Mikaseries sedang diintel dan dalam proses di bawa memasuki ke pasaren luar negara ~ Bangladesh. Namun segalanya masih dalam peringkat awal untuk dikongsikan secere terperinol.

“Sebenarnyé saya juge rasa macem tak percaya apabila ade wakil dari pihak eana menyatekan hasrat untuk mengetahul lebih lanjut tentang Mikaseries. Dan setelah melihat profile syarikat dan tahu Mikaseries telah berada dalam pasaren Watsons Malaysia, minat mereka bertambah dan mereka request untuk membell beberapa produk Mikeseries untuk dicuba pakai di sane. Alhamdulilah setakat Ini maklum balas yang mereka berikan sangat positif dan kam! dalam proses perbincangan untuk keperingkat selanjutnya”

Sempenea majiis berbuka puasa, Mikaseries turut mengambil kesempatan untuk melancarkan rangkalan produk Skincare terbaru yang Juga telah di jual di Watsons seluruh Malaysia semenjak tahun lalu.

Hari inl selain Skincare Mikaseries, Zoey Rahman juga turut melancarkan secara rasmi setu lagi jenama terbaru dalam rangkalan perniagsan bellau laitu Sambal Nengar. (Nengar bermaksud sangat sedap atau sangat pedas)

“Untuk permulaan Ini kam! menghasilkan 3 jenis sambal isitu Sambal Bilis Petal Nengar Premium, Daging Dendeng Nengar Batang Pinang dan Sambal Belacan Nengar Exclusive. Setakat hampir sebulan Nengar mula diperkenalkan secara tidak rasmi, Daging Dendeng Nengar telah terjual lebih 10,000 botol termasuk jualan online di shopee dan tiktok dan diikuti 2 sambal yang lain. Memang sedikit terkejut dan bersyukur kerana kami masih diperingkat warm up dan Jenama sambal kami ini juga masih sangat baru di pasaran. Tapl Alhamdulillah lanya mendapat sambutan luar blasa bukan Sahaja di Malaysia malah di Singapura dan Brunel juga.

“Feedback yang diberikan oleh pembeli yang telah rasa sambal Nengar sangat positif dan hampir 99% pembell menyatakan Daging Dendeng Nengar sangat lembut, daging berketul ketul tidak hancur, rasa seperti masakan mak di kampung cukup pedas dan cukup rasa, dan ramal juga yang dah bell berkall kali Sambal Bills Petal dan Sambal Belacan kerana selain sedap kata mereka lanya sangat memudsahkan proses menyediakan hidangan berbuka dan sahur mereka” — Zoey Rahman

Bersempena bulan Ramadhan dan menjeltang Syawal nanti , selain Skincare Mikaseries dan Sambal Nengar, Zoey Rahman juga telah melancarkan koleksi Baju Melayu dan Sampin Instant INDRA EXCLUSIVE berkolaborasi dengan rakan niaga saya Fateema Exclusive. Koleksi Baju Melayu dan Sampin Instant Exclusive telah dilancarkan baru baru ini bersama Shopee dalam kempen SHOPEE RAI LOCAL ~ RAYA STAIL KITA di Rumah Tangsi Kuala Lumpur 5 Mac yang lalu.

“Istimewa dan kelainan untuk tahun Inilalah, kami bukan sahaja menjual Baju Melayu Ready To wear, maleh kami juga turut menjual secara borong kepada pemborong dan penjual baju melayu seluruh Malaysia, Dan pembell! juga boleh custom baju mereka mengikut warna, jenis baju – sama ada cekak musang atau leher teluk belanga dan size yang mereka kehendaki. untuk Ready To Wear Mereka boleh bell secara online di Shopee dan Tiktok selain boleh juga datang terus ke HQ Mikaseries di Permaisuri Cheras untuk bell terus atau custom to wear”

Bercakap tentang kerjaya sen!l, Zoey Rahman menafikan sekeras kerasnya khabar angin yang mengatakan bahawea beliau telah memilih untuk bersara dalam dunia seni kerana sibuk dengan perniagaan.

Saya masih lagi menerima tawaran berlakon, pengacaraan dan lain — lain seperti biasa. Tidak timbul dan tidak terfikir pun untuk bersara kerana saya sangat cintal dunia dan kerjaya lakonan dan pengacaraan sehingga sekarang. Kerana hasil pendapatan kerja senilah yang membawa saya bertapak kebidang perniagaan yang saya ceburi sekarang. So pada producer yang nak panggil saya berlakon call je saya atau pengurus saya. Tiada istilah demand atau dah berubah walaupun saya bergelar CEO, kerana jika waktu berlakon saya hanyalah pelakon biasa same seperti sebelum ini”

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat