Speaker DUN Pahang sahkan Exco maut nahas pesawat

- Advertisement -

KUANTAN: Speaker Dewan Undangan Negeri Pahang, Dato Sri Sharkar Shamsudin mengesahkan Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan, Alam Sekitar Dan Teknologi Hijau Negeri Pahang, Dato’ Sri Johari bin Harun antara 10 yang maut dalam nahas pesawat terhempas di Lebuhraya Guthrie, berhampiran kawasan kediaman Elmina.

“Berita yang menyedihkan, Johari Harun, exco Kerajaan Pahang, Ketua Umno Bentong dan Adun Pelangai telah kembali ke rahmatullah.

“Terlibat dalam pesawat terhempas di Elmina Shah Alam. Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat,” katanya di Facebook.

Terdahulu, Nahas pesawat persendirian dari Langkawi ke Subang dilaporkan telah mengorbankan 10 nyawa di Lebuhraya Guthrie, berhampiran kawasan kediaman Elmina, di Shah Alam, petang tadi.

Dalam kejadian sekitar jam 2.40 petang tadi, pesawat malang itu membawa enam penumpang bersama dua juruterbang dan pembantunya dilaporkan gagal dikawal sebelum terhempas di Elmina.

Mangsa yang dikenal pasti, Khairil Azwan Jamaludin, Shaharul Amir Omar, Mohamad Naim Fawwaz Mohamed Muaidi, Datuk Seri Johari Harun, Muhammad Taufiq Mohd Zaki, Idris Abdol Talib @Ramali, Shahrul Kamal Roslan dan Heikal Aras Abdul Azim.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan berkata pesawat berkenaan yang berlepas dari Langkawi sudah diberi kebenaran oleh Menara Kawalan, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang untuk mendarat pada jam 2.40 petang.

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat