Pembangkang giat cari solusi baiki kelompongan undang-undang syariah

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Perikatan Nasional (PN) sedang berusaha memperbetul semula kelompongan agar undang-undang syariah di negara ini dapat diperkasakan.

Setiausaha Agung PN, Datuk Seri Hamazah Zainudin memaklumkan PN akan mengemukakan idea serta solusi terbaik yang inklusif agar kepentingan semua pihak khususnya umat Islam dijaga dan terpelihara.

“Mempengerusikan perbincangan bagi mencari solusi tuntas demi kemaslahatan ummah susulan keputusan petisyen Nik Elin Zurina yang menyentuh perasaan seluruh umat Islam.

“Percambahan fikiran bersama para cendekiawan dan pengamal undang-undang serta NGO ini merupakan pusingan pertama kepada sidang meja bulat PN dalam usaha untuk memperbetulkan semula kelompongan agar undang-undang syariah di negara ini dapat diperkasakan.

“Langkah ini juga selari dengan titah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor selaku Pengerusi Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam (MKI) semalam yang menyeru semua pihak agar mencari jalan penyelesaian termasuk mengkaji keperluan pindaan Perlembagaan Persekutuan.

“Insya-Allah, PN akan mengemukakan idea serta solusi terbaik yang inklusif agar kepentingan semua pihak khususnya umat Islam dijaga dan terpelihara,” katanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat