Bajet 2021: Kebajikan Warga Wisma Putra Akan Dijadikan Keutamaan Kata Hishammuddin

- Advertisement -

PUTRAJAYA: Menteri Luar, Dato Seri Hishammuddin Tun Hussien Onn akan mempastikan peruntukkan Belanjawan 2021 untuk Wisma Putra, Kementerian Luar Negeri akan mengutamakan kebajikan warganya.

Menurut beliau, tugas ketika era Covid-19 sangat mencabar. Sebagai Menteri ianya sangat penting untuk mengekalkan moral dan semangat warga kerjanya.

“Ini yang saya suarakan kepada Menteri Kewangan sewaktu sesi libat urus Belanjawan Wisma Putra bersama beliau secara virtual sebentar tadi,”

“Kami harus pastikan peruntukkan Belanjawan 2021 untuk Kementerian Luar Negeri mengutamakan kebajikan warga Wisma Putra yang bertugas di serata dunia,” jelasnya dalam kenyataan facebooknya.

Dalam kenyataan itu juga, Hisham menjelaskan tugas warga Wisma Putra era Covid-19 amat mencabar. Ianya bukan sahaja memelihara hubungan diplomatik, tetapi juga menjaga rakyat kita yang berada diluar negara.

“Warga Wisma Putra yang bekerja di luar negara perlu memudahcara urusan pulang berpuluh ribu rakyat Malaysia yang terkandas di luar negara semenjak bulan Mac,”

“Merekalah barisan hadapan yang perlu saya pastikan moral dan semangat mereka kekal tinggi, itulah yang telah saya suarakan kepada Menteri Kewangan, Dato Seri Tengku Zafrul.” tegasnya. -SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat